Pristatytas techninis projektas. Naujoji autobusų stotis - su išmaniu apšvietimu, dviračių nuoma bei dviem laikrodžiais

   
Straipsnis  6 komentarų
AŠrifto dydis+- Spausdinti

Unikali išmani Jurbarko autobusų stotis. Tokia ji bus, jei ją pavyks pastatyti. Liepos 3 dieną vyko viešas Jurbarko autobusų stoties rekonstravimo techninio projekto viešas svarstymas, kurį pristatė projektuotojų atstovas Erikas Klinavičius.

 

Suprojektuota išmani funkcionali stotis - pastato ir teritorijos apšvietimas, valdomas išmaniosiomis technologijomis; dviračių ir elektrinių paspirtukų nuomai numatyta vieta. Parkinge numatyta stotelė elektriniams automobiliams įkrauti. Su saulės baterijomis ant pastato stogo (10kW); modernia šildymo ir vėdinimo sistema (oras-vanduo). Naujasis stoties pastatas - stačiakampio formos reprezentatyvus lengvumo įspūdį sudarantis pastatas, šalia kurio numatytas 11 metrų aukščio stulpas su dviem laikrodžiais, matomais atvažiuojant iš abiejų pusių.

 

„Viena iš savivaldybės užduočių buvo sukurti unikalų pastatą. Tokį stengėmės ir sukurti. Teko žiūrėti naujų Lietuvos stočių pavyzdžių, išrinkti jų gerasias savybes ir jas pritaikyti šiame projekte“, - komentavo E. Klinavičius. Jo žodžiais, projektavęs reprezentatyvų ir šiuolaikiškos architektūros pastatą.

 

Stoties viduje numatyta komercinė salelė, kurioje galėtų veikti infotaškas, minimaliai prekiaujama spauda.

 

„Norisi pasidžiaugti, kad artėjame prie finalo“, - projektą teigiamai įvertino rajono meras Skirmantas Mockevičius, kurio žodžiais, jis atitinka lūkesčius ir vizijas. Naująjį projektą gyrė ir rajono savivaldybės vyr. architektė Gražina Gadliauskienė, sveikino su rezultatu ir vietiniai architektai.

 

Kiek galėtų kainuoti tokio projekto įgyvendinimas, E. Klinavičius dar negalintis pasakyti. Jo žodžiais, projektas baigiamas rengti, todėl skaičiavimai dar neatlikti.

 

E. Klinavičiaus atstovaujamų projektuotojų patirtis: "London Grill" 1300 kv. m pastatas; Prienų autobusų stotis; Zarasų sporto salės nauja statyba, Šilalės kultūros centro kapitalinis remontas ir t.t.

Stoties istorija

Savivaldybės administracijos Ūkio ir turto skyriaus vedėjo pavaduotoja-architektė Gražina Gadliauskienė (nuotr.)  trumpai primindama stoties istoriją nukėlė visus į 1857-uosius metus, kuomet parengtame Jurbarko miesto plane jau buvo numatyta vieta autobusų stočiai, nors poreikio turėti tokį pastatą tuomet dar nebuvo.

1907 metais, vystantis miestui, bendrajame jo plane pirmą kartą jau apibrėžta konkreti vieta, kur turėtų stovėti autobusų stotis, kuri pažymima ir 1973 metų plane. Autobusų stočiai parenkama Muitinės bei Dariaus ir Girėno gatvių sankirta, kuri yra šalia kelio, jungiančio Kauną su Klaipėda, Šakius su Taurage.

 1985 metų miesto plėtros plane numatomas didelio pramoninio rajono įrengimas, nes tuomet buvo prognozuota, kad Jurbarke gyvens apie 95 000 gyventojų. Ir nors šios prognozės nepasitvirtino, vieta autobusų stočiai buvo parinkta atsižvelgiant į gerą strateginę vietą, kitapus gatvės įrengiant miesto turgų. Tiesa, šiuo planu Jurbarko senamiestis buvo padalintas į dvi dalis ir ilgą laiką buvo ieškoma galimybių šias dvi senojo miesto dalis apjungti.

2004 metais ruošiant investicinį stoties projektą buvo sulaukta ne vieno pasiūlymo šioje vietoje kartu su stotimi statyti prekybos centrą ar net banką.

2008 metais parengus naują detalųjį miesto planą stoties teritorija liko tokia pati, kol pagaliau atsiradus galimybei šiandien jau yra parengtas ir stoties rekonstrukcijos projektas.

 

Norima, kad naujoji stotis virstų traukos centru

Architektui Erikui Klimavičiui, laimėjusiams konkursą, teko pateikti net penkis stoties rekonstrukcijos variantus. Vienas jų, paskutinis, po pataisymų ir buvo pasirinktas. Norima, kad naujoji Jurbarko stotis virstų traukos centru. Šiuo metu autobusų stotis įgauna platesnę prasmę, planuojamos komercinės zonos, prekybos vietos. Šalia stoties teritorijos yra du komercinės paskirties keturių arų sklypai. Kaip infromavo architektė Gražina Gadliauskienė viename sklype savininkas nori statyti prekybos paskirties pastatą. Jis jau laukia tik projektinių pasiūlymų, kad būtų galima priderinti savo pastato architektūrą prie autobusų stoties. Kito sklypo savininkų norai dar nežinomi.

Naujame beveik 230 kv.m pastate numatomos visos autobusų stočiai reikalingos patalpos: laukimo salė, kasa, siuntų patalpa, vairuotojų poilsio patalpa, viešieji tualetai.

Stotyje tai pat numatyta ir patalpa dviračių nuomai. Siekiama, kad žmonės, atvykę iš svetur, galėtų išsinuomoti dviratį ir susipažinti su Jurbarko dviračių takais. Taip pat planuojama įrengti informacinį centrą, prekybos vietas.

Šalia atutobusų stoties numatoma didelė automobilių stovėjimo aikštelė. Architektė teigia, kad aikštelė bus pritaikyta neįgaliesiems, ji bus reprezentatyvi, naudojamos įvairios architektūrinės formos, želdiniai. Čia bus skirtos vietos ir elektromobiliams. Dėl aukščių skirtumų ji bus apie 1 metrą žemiau stoties grindų, tad stoties pastatas bus labiau matomas.

Pagal projektą planuojama įsigyti elektrobusą, skirtą susisiekimui tarp miestų – Jurbarkas, Pagėgiai, Tauragė, galbūt ir Šilalė (pastaroji dar neapsisprendė dėl prisijungimo prie šios iniciatyvos).

 

Kviečia siūlyti idėjas kaip papuošti stotį

Autobusų stoties apdailai numatoma naudoti dvi medžiagas: aliuminio kompozito baltos spalvos plokštes ir korteną (sendintas metalas). Pastato išorėje bus matomi dekoratyviniai elementai, didelis laikrodis. Ant korteno gali atsirasti piešinys ar ornamentas. Miesto architektė G. Gadliauskienė kviečia Jurbarko gyventojus siūlyti savo nuomonę, kaip galėtų būti papuošta stotis. 

Miesto mero S. Mockevičiaus manymu, ant korteno elementų būtų galima vaizduoti visų Jurbarko savivaldybės kaimų ir miestelių pavadinimus, taip pat galėtų būti panaudoti ir augaliniai motyvai. Tikimasi, kad naujoji Jurbarko miesto autobusų stotis bus įspūdinga ir graži vieta.

Prie Jurbarko autobusų stoties gražinimo kviečiami prisijungti ir gyventojai. Pasiūlymus galima siųsti el. paštu architektei grazina.gadliauskiene@jurbarkas.lt.

Meras pasisakė ir apie autobusų stoties reikšmę regioniniam projektui: „Stotis yra ta vieta, iš kurios ir į kurią galėtų atvykti gyventojai ir laisvai pasiektų darbo vietą“.

 

Rekomenduojami video:
Straipsnis  6 komentarų
Reklama: skelbimai
Naujienos iš interneto

Rekomenduojame perskaityti

Kaimelio dvarui – meilė iš pirmo žvilgsnio (nuotraukos)

Kaimelio dvarui – meilė iš pirmo žvilgsnio (nuotraukos)  0

Mokiniai su mokytojais prie mokyklos. Veliuona, 1920–1940

Veliuonos mokykla – keturi su puse šimtmečio istorijos  0

Jurbarko kultūros centras praeityje ir dabar

Jurbarko kultūros centras praeityje ir dabar  3

Atsikvėpti nuo kasdienybės rutinos – į Veliuoną

Atsikvėpti nuo kasdienybės rutinos – į Veliuoną  1

Juozapo Gudavičiaus gimtinės vieta pažymėta koplytstulpiu, o atminimas – koncertais

Juozapo Gudavičiaus gimtinės vieta pažymėta koplytstulpiu, o atminimas – koncertais  0

Jurbarko autobusų stotis XX a. septintajame dešimtmetyje.

Trumpa senosios Jurbarko autobusų stoties istorija  3

Miestas ir ugnis. Gaisrai Jurbarke

Miestas ir ugnis. Gaisrai Jurbarke  0

Bendruomenės dovana Skirsnemunės miestelio jubiliejui  – bažnyčia

Bendruomenės dovana Skirsnemunės miestelio jubiliejui – bažnyčia  2

Jurbarkas pagaliau sulaukė naujos, modernios autobusų stoties, tapsiančios nesulyginamai išvaizdesne miesto „vizitine kortele“, negu pajuoką kėlusi senoji dispečerinė. Naujosios stoties projektą aukštai įvertino Lietuvos savivaldybių architektai, tačiau pati jos statyba neapsiėjo be trukdžių, o statybos kaina, finansuota Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Jurbarko rajono savivaldybės lėšomis, per pusantrų metų laikotarpį padidėjo beveik ketvirtadaliu.

Autobusų stotis. Graži ir beveik ketvirtadaliu brangesnė nei planuota  0

Varlaukio geležinkelio stotis. Nuošali plieno upės salelė

Varlaukio geležinkelio stotis. Nuošali plieno upės salelė  0

Veliuoną saugo Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino dvasia

Veliuoną saugo Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino dvasia  0

Kauno gatvėje fontanas atkūrė seniausią Jurbarko istoriją, siekiančią III amžių

Kauno gatvėje fontanas atkūrė seniausią Jurbarko istoriją, siekiančią III amžių  0

Lietuvių kareiviai Vievyje 1920 m.

Jurbarkiečiai į 1938 m. Lenkijos ultimatumą Lietuvai atsakė pirkdami ginklus  0

Buvusioje Šilinės smuklėje - modernus Nemuno krašto muziejus (interviu apie pastato istoriją)

Buvusioje Šilinės smuklėje - modernus Nemuno krašto muziejus (interviu apie pastato istoriją)  0

Nepriklausomybės sodas ir Vytauto Didžiojo paminklas Jurbarke

Nepriklausomybės sodas ir Vytauto Didžiojo paminklas Jurbarke  0

Bišpilio piliakalnis mena Kolainių pilies laikus

Bišpilio piliakalnis mena Kolainių pilies laikus  0

Naujajam Jurbarko bibliotekos pastatui – 10 metų

Naujajam Jurbarko bibliotekos pastatui – 10 metų  0

Tam, kad naujojoje mokykloje būtų galima pradėti mokyti ir mokytis, turėjo daug padirbėti mokytojai ir vyresniųjų klasių mokiniai. Aplinkos tvarkymas vyko pertraukų, pamokų metu, net savaitgaliais.

Naujamiesčio progimnazija. Pusė amžiaus istorijos vėjuose  0

Štai kaip atrodo istoriniame Smalininkų centre, Stoties gatvėje, prieš daugiau nei 100 metų pastatytas namas, skirtas evangelikų liuteronų „Mėlynojo kryžiaus“ draugijos veiklai. Beje, ši draugija buvo Lietuvos katalikų blaivybės draugijos (M.  Valančiaus) atitikmuo.

Pastatytas kilniai misijai, arba buvę blaivybės draugijos namai Smalininkuose  0

Į sodybą Jokūbaičių kaime renkasi laisvę saugoti pasiruošę kraštiečiai

Į sodybą Jokūbaičių kaime renkasi laisvę saugoti pasiruošę kraštiečiai  0

Jurbarko pramonės rajonas: praeityje ir dabar, planuose ir realybėje

Jurbarko pramonės rajonas: praeityje ir dabar, planuose ir realybėje  1

Pastatai, nukeliantys į laikus, kuomet Eržvilkas buvo ir Erzhvilik

Pastatai, nukeliantys į laikus, kuomet Eržvilkas buvo ir Erzhvilik  0

Didingų kultūros rūmų istoriją atgaivino išsaugota atidarymo juosta (video)

Didingų kultūros rūmų istoriją atgaivino išsaugota atidarymo juosta (video)  0

Naujas senamiesčio traukos centras: ilgai lauktas naujasis Jurbarko viešbutis (video)

Naujas senamiesčio traukos centras: ilgai lauktas naujasis Jurbarko viešbutis (video)  1

Mūsų partneriai