Paskaita apie krašto istoriją – 33 metrų aukštyje

Straipsnis  0 komentarų
AŠrifto dydis+- Spausdinti

 

Įsivaizduokite, kad jūs pakviesti pasivaikščioti beveik 600 m ilgio taku, kurį įveikiate... per maždaug 1,5 valandos. O jei dar pridurtume, kad visa ši pasivaikščiojimui skirta trasa yra maždaug 33 metrų aukštyje ir ne bet kur, o po geležinkelio bėgiais, kuriais rieda traukiniai? Į tokią ekskursiją „Mūsų laiko“ komanda išsiruošė „juodąjį“ penktadienį, rugsėjo 13-ąją. Panorome išbandyti kaimynystėje, Raseinių rajone, lankytojams ne taip seniai atvertą objektą – ilgiausią ir aukščiausią Lietuvoje Lyduvėnų geležinkelio tiltą.

Iš karto pasakysime, kad ekskursija buvo įspūdinga: ne tik pasivaikščiojome, Dubysos slėnio ir upės vaizdais pasigėrėjome, bet ir daug apie gamtą bei istoriją sužinojome. Mus pasitikusi ir išlydėjusi Žemaitijos saugomų teritorijų direkcijos darbuotoja, ekskursijos vadovė Renata Tarbūnienė papasakojo ir apie kraštovaizdį, ir apie tilto bei šio krašto istoriją, ir legendomis bei padavimais pasidalijo. Prisipažinsime, nėra paprasta klausyti pasakojimo, jei kamuoja  aukščio baimė – gerai, kad viską galima įsirašyti ir jau vėliau saugiai namuose perklausyti. Labai bijantiems aukščio būtų sudėtinga tą 599 metrų atkarpą įveikti – tiltas ažūrinis, o po kojomis (labai toli) matosi žemė ir siaurutė Dubysos juostelė. Vis dėlto šis pasivaikščiojimas visiškai saugus – tiltas tvirtas, o abipus tako įrengti aukšti ir tvirti turėklai.

Lankytojai patikimi

Pasirodo, jei galime šiuo tiltu pasivaikščioti, esame patikimi savo šalies piliečiai. Mat Lyduvėnų geležinkelio tiltas – strateginės reikšmės objektas ir akylai saugomas: aptvertas keliomis eilėmis tvorų, stebimas galingomis vaizdo kameromis, o joks pašalietis į jį nepateks. Perkant bilietą iš anksto (10 Eur asmeniui), kiekvienas patikrinamas ir  nusprendžiama leisti jam užlipti ant šio tilto, ar ne.  Pasirodo, visas „Mūsų laiko“ kolektyvas (ir dar keli asmenys) patikrinimą sėkmingai praėjo, tad kiekvienas gavome po šalmą, šviesą atspindinčią liemenę, o pro vartus į teritoriją, patikrinęs dokumentus, mus įleido apsaugos darbuotojas.

Pasiūliusi apsaugos darbuotojui parodytus asmens dokumentus paslėpti kuo giliau, jei nenorime jų netekti (taip yra atsitikę, kai rankoje nešamą dokumentą išplėšė ir į tolį nunešė vėjas), gidė Renata kiek makabriškai primena, kad ryškios, šviesą atspindinčios liemenės skirtos pastebėti nelaimingų atsitikimų aukas. Šalmas, pasirodo, irgi ne dėl grožio, o dėl saugumo – traukiniui važiuojant (šis rieda aukščiau, 42 metrų aukštyje) gali nukristi kokios atitrūkusios detalės ar bėgiuose įstrigę akmenukai. Traukinį išgirdus, o jis artėdamas prie tilto duoda signalą, patariama kuo greičiau pasislėpti po specialiu stogeliu, kurių trasoje įrengtas ne vienas. Per parą šiuo tiltu geležinkelio trasa Radviliškis–Tauragė–Pagėgiai pravažiuoja kokie 5 krovininiai traukiniai, dažniausiai naktį. Ekskursijos vadovė pastebi, kad jei traukinys važiuotų, garsas būtų toks, kad susikalbėti nepavyktų. Gaila (o gal ir ne), nė vienas traukinys tąkart nepravažiavo, tad negalėjome nei dundesio pasiklausyti, nei tilto siūbavimo pajusti, nes, pasirodo, važiuojant ilgam traukiniui ir esant stipriam vėjui, tiltas gali svyruoti į šalis iki 17 cm.

Daugiau skaitykite penktadienio, rugsėjo 20-osios, laikraščio „Mūsų laikas“ numeryje arba užsiprenumeravę elektroninę laikraščio versiją.

Rekomenduojami video:
Straipsnis  0 komentarų
Reklama: Prenumeratos akcija
Naujienos iš interneto

Rekomenduojame perskaityti

Renginio akimirka

Senovės miglose gimęs Seredžius kviečia istorijos mylėtojus  0

Buvusios valstybinės sienos griovys

Apie griovį Karšuvos girioje  0

Baltijos jūros diena

Baltijos jūros diena  0

Jurbarko evangelikų liuteronų bažnyčia. Kertinį akmenį šventina vyskupas Jonas Kalvanas

Jurbarko Kristijono Donelaičio evangelikų liuteronų bažnyčiai – 30  2

Baltijos kelias

Baltijos kelias – legenda tampanti istorija  0

Šv. Roko kapas Venecijoje

Šv. Rokas, Pjūties pabaiga  0

Išgirskite apie laikus, kai Jurbarką valdė karalienė Bona

Išgirskite apie laikus, kai Jurbarką valdė karalienė Bona  0

Artėja didžioji Jurbarko krašto šventė. Skelbiame programą

Artėja didžioji Jurbarko krašto šventė. Skelbiame programą  0

Pilies kaime saleziečių sugrįžtuvėms jau pasiruošta

Pilies kaime saleziečių sugrįžtuvėms jau pasiruošta  0

Moderniai Lietuvos istorijai reikšmingas objektas – Jurbarko rajone

Moderniai Lietuvos istorijai reikšmingas objektas – Jurbarko rajone  0

M. Čepulis: jeigu nebūtų erkių, mes nudvėstume iš bado

M. Čepulis: jeigu nebūtų erkių, mes nudvėstume iš bado  0

Antrąja eilėraščių knyga Jolita Štrimienė nusirengia pasaulį

Antrąja eilėraščių knyga Jolita Štrimienė nusirengia pasaulį  0

Paprastoji jonažolė (Hypericum perforatum)

Paparčio žiedo beieškant: ką svarbu žinoti žoliaujant miške?  0

Gamtininkas S. Paltanavičius: „Kada į rankas paimsime dalgį?“

Gamtininkas S. Paltanavičius: „Kada į rankas paimsime dalgį?“  1

Istorinės atminties centras pradeda įgauti gyvybės (nuotraukos)

Istorinės atminties centras pradeda įgauti gyvybės (nuotraukos)  0

Kaimelio dvaras

Kaimelio dvare atgimsta praeities istorijos (nuotraukos)  0

Gegužės 13-oji – Meilės diena, deivės Mildos šventė

Gegužės 13-oji – Meilės diena, deivės Mildos šventė  0

Justino Stonio senovinės technikos muziejus gyvas ir laukia svečių

Justino Stonio senovinės technikos muziejus gyvas ir laukia svečių  0

A. Bielinytė ir M. Daraškevičius

Restauruotų dvarų krosnis ir židinius šildo ir Aelitos Bielinytės rankų šiluma  0

Ar po Nacionalinio miškasodžio Lietuvoje sužaliuos 100 girių?

Ar po Nacionalinio miškasodžio Lietuvoje sužaliuos 100 girių?  5

Ką svarbu žinoti prasidėjus vynuoginių sraigių rinkimo metui

Ką svarbu žinoti prasidėjus vynuoginių sraigių rinkimo metui  0

Dailės studijos 25-mečio paroda: apie pradžią, kelią ir viltį

Dailės studijos 25-mečio paroda: apie pradžią, kelią ir viltį  0

Pavasaris kaime

Iš pavasario nakties  0

Meškinis česnakas

Prasidėjo meškinių česnakų sezonas. Gamtos dovanas naudokime atsakingai  0

Mūsų partneriai