Sportas ir sveikata: kokių medžiagų labiausiai reikia organizmui?

Straipsnis  1 komentarų
AŠrifto dydis+- Spausdinti

Posakį, teigiantį, kad sportas yra sveikata veikiausiai žino kiekvienas, tiesa? Žinoma, negalima dėl to ginčytis. Visgi svarbu suprasti ir tai, kad sportuojančio žmogaus organizmas reikalauja kiek kitokių taisyklių nei tas, kurio fizinis krūvis yra mažesnis. Ar žinojote, kokiomis maisto medžiagomis, vitaminais bei mineralais reikėtų aprūpinti organizmą sportuojantiems?

Vanduo, vanduo ir dar kartą vanduo! 

Natūralu, kad sportuojant organizmas išeikvoja didesnį kiekį skysčių, žmogus daugiau prakaituoja, o tokiu būdu pasišalina ir jam reikalingos naudingosios medžiagos. Tad labai svarbu atstatyti skysčių balansą - gerkite daugiau negazuoto vandens. Tam puikiai tiks natūralus mineralinis vanduo. 

Svarbi subalansuota mityba

Tam, kad sportuojantis organizmas gautų pakankamai reikiamų mineralų ir vitaminų, svarbu rūpintis tinkama mityba ir sveikai maitintis. Sportuojantiems ypač svarbu gauti užtektinai A, C, D, E, B grupės vitaminų, taip pat magnio, cinko, kalcio, kalio, geležies bei kitų elementų. Todėl reikėtų į savo racioną įtraukti grūdinių kultūrų produktus, liesą mėsą, žuvį, be abejo - svarbu valgyti kuo daugiau daržovių ir vaisių. Žinoma, svarbiomis medžiagomis aprūpinti organizmą galima ir maisto papildų pavidalu. Aukštos kokybės vitaminai sportuojantiems - puikus būdas sustiprinti tiek moterų, tiek vyrų organizmą. 

Kas nutinka, kai trūksta vitaminų?

Sportuojantiems žmonėms svarbių medžiagų gali pritrūkti greičiau negu tiems, kurie nepatiria tokio didelio fizinio krūvio. Įvairūs negalavimai ir sveikatos nemalonumai pasireiškia priklausomai nuo to, kokių vitaminų organizmui ima trūkti. Pavyzdžiui, dėl magnio trūkumo gali atsirasti raumenų mėšlungis, akių vokų trūkčiojimai, sutrinka miegas, pasireiškia irzlumas ir panašiai. Tuo tarpu trūkstant tokių vitaminų kaip C, geležis, omega 3 riebalų rūgštys ir kt., nusilpsta imunitetas, todėl atsiranda daugiau šansų susirgti tam tikromis ligomis, virusinėmis infekcijomis, greičiau pasireiškia nuovargis, jėgų trūkumas. 

Sportas yra labai naudingas kiekvienam, tačiau natūralu, kad pačiam susidėlioti režimą, mitybos planą ir pasirinkti teisingiausius sprendimus yra gana sudėtinga. Tad visuomet verta pasitarti su treneriais ar mitybos specialistais, kurie padės parinkti tinkamiausią planą, kaip sportuoti, kokius maisto produktus ir papildus pasirinkti. 

 

Straipsnis  1 komentarų
Reklama: skelbimai
Naujienos iš interneto

Rekomenduojame perskaityti

Mūsų partneriai