Vinco Grybo muziejus lankytojams siūlys naują pramogą
Pasisekė muziejams, kuriuose dirba kūrybingi ir iniciatyvūs žmonės – jie savo lankytojams tikrai neleis nuobodžiauti. Geriausias to įrodymas – Vinco Grybo memorialinis muziejus, savo lankytojams jau paruošęs naują, originalią pramogą –intelektualų žaidimą, originaliu pavadinimu „Esu muziejų gyvūnas“. Šio protų mūšio premjera muziejuje įvyko gegužės 26 dieną ir sulaukė didelio susidomėjimo – maždaug pusšimtis dalyvių, susibūrusių į penkias komandas, panoro penktadienio vakarą pasitikrinti savo žinias apie meną ir muziejus. Publika susirinko pati įvairiausia: nuo gimnazisto iki senjoro, nuo menininko iki buhalterio.
Visus svetingai pasitiko renginio sumanytoja, muziejaus vadovė Rasa Grybaitė, muziejininkė Gabija Viduolytė ir šio žaidimo vedėja Gina Meškauskienė. Renginys turėjo netgi savo rėmėją bei globėją, kurio sveikinimo vaizdo įrašu ir prasidėjo žaidimas – pasveikino ir gero žaidimo palinkėjo Vinco Grybo giminaitis, skulptoriaus brolio proanūkis Cliffas Kerras.
Kelios vakaro valandos buvo kupinos gerų emocijų ir įdomios, naudingos informacijos apie meną, dailę, muziejus. Daugiausiai klausimų atsakiusiai ir daugiausiai taškų surinkusiai komandai, kaip ir įprasta tokiuose žaidimuose, buvo įteiktas prizas, tačiau nuskriaustos neliko ir kitos komandos: šeimininkai kiekvienai įteikė po tradicinę saldžių grybukų „puokštę“.
Pirmasis blynas neprisvilo
Ši originali pramoga – bendras Rasos ir Ginos darbas. „Spalvoto proto“ pavadinimą pasiūlė Gina, perfrazuodama „Auksinį protą“, nes muziejai ir juose esantys meno lobiai – tai daugybė spalvų. O žaidimo pavadinimui „Esu muziejų gyvūnas“ Rasa pasirinko Leonido Donskio citatą. Šis filosofas taip vadino save. Kaip prisimena draugai, apie vieną paveikslą jis galėjo pasakoti visą valandą, o muziejuose galėdavo „gyventi“ ir „maitintis“ tuo, kas juose yra.
Tą vakarą „muziejų gyvūnais“ tapo visi žaidimo dalyviai – taip jiems patiko pasiūlyta pramoga.
Šauniu šaunaus sumanymo rezultatu labiausiai džiaugėsi ir visiems, padėjusiems jį įgyvendinti, dėkojo Rasa Grybaitė: savo bendradarbei ir bendražygei Gabijai, Ginai, padėjusiai visus klausimus, užuominas, laikmatį ir atsakymus labai tvarkingai ir techniškai sudėti į programą, o labiausiai – į kvietimą ateiti žaisti sureagavusiems žmonėms. „Tiek daug komandų! Ir tokių įvairių! Ir gimnazistai! Ir kolektyvai – šokėjai, mokytojai. Ir pabiručiai – iš visur subėgę: gatvės kaimynai, grįžę savaitgaliui iš studijų, smalsi senjorė... Atėjo pavieniui ir susibūrė į komandą!“, –„Mūsų laikui“ pasakojo Rasa, pasidžiaugusi ir tuo, kad šis renginys turėjo rėmėją, kuriam ji taip pat labai dėkinga.
Rasa pasakojo, kad prieš porą metų apsilankęs giminaitis Cliffas Kerrass paliko auką muziejui, skirtą geriems sumanymams. Kai renginiui nepavyko gauti finansavimo iš savivaldybės kultūrinės veiklos programos, ji paprašė Cliffo tapti žaidimo rėmėju ir globėju.
„Spalvotą protą“ planavo dailininkų dienai
Menininkei mintis parengti ir suorganizuoti protų mūšį kilo gerokai daugiau kaip prieš metus. Pirminė idėja buvo taip įdomiai paminėti Tarptautinę dailininkų dieną, švenčiamą spalio 25-ąją.
Pasak Rasos, jai visada „baltą“ pavydą keldavo tradiciškai ryškiai ir gražiai minimos kitų meno sričių dienos: Teatro diena, Gatvės muzikos diena... „Muzika minima kaskart, kai vyksta nuostabūs koncertai, kai susitinkama su atlikėjais. Visada iškilminga, pakilu, daug plojimų, gausus būrys žiūrovų... O su daile to platesnio domėjimosi vis dar nepasiekiame: nei parodomis, nei dailės kūrėjų pažinimu. Vis trūksta žinių apie dailės kūrinius. Labai norėjau, kad ir apie šią meno rūšį žinios pasklistų plačiau. Ir ne bet kaip, o smagiai, žaismingai, žaidžiant! Todėl protmūšio formatas ir atrodė pats tinkamiausias“, – paaiškino Rasa.
Nežinia, ar šis sumanymas būtų įsikūnijęs, jei ne Rasos pažintis su Gina, kurią sutiko muziejuje ir pakvietė talkininkauti, mat Gina yra gyvų „Auksinis proto“ žaidimų Jurbarke vedėja, tad žino, kaip organizuoti protų mūšius. Pagalvojusios abi nusprendė, kad nereikia laukti rudens – juk pavasarį minima Tarptautinė muziejų diena.
Įdėtos pastangos ir bendras darbas pasiteisino su kaupu – sukurtas intelektualus produktas, kuriuo galės naudotis ir kiti muziejaus lankytojai.
„Tai suteikia vilties, kad šis edukacinis žaidimas virs puikia, smagia pramoga visiems, kas norėtų išbandyti savo žinias ar pasivaržyti su draugų kompanija“, -– sakė Rasa.
Kiek pakoregavus žaidimo trukmę, planuojama skelbti apie naują intelektualią pramogą muziejuje – galimybę pažaisti protų žaidimą. Kviečiame išbandyti.
„Mūsų laiko“ inf.
Visai nublūdo
Nesutarimai su prekybos centru paskatino imtis veiksmų