Netradicinė biologijos pamoka „Tyrinėju kartu su tėvais“
- Biologijos mokytojos Janinos Ašutaitytės nuotr.
- Biologijos mokytojos Janinos Ašutaitytės nuotr.
- Biologijos mokytojos Janinos Ašutaitytės nuotr.
- Biologijos mokytojos Janinos Ašutaitytės nuotr.
- Biologijos mokytojos Janinos Ašutaitytės nuotr.
- Biologijos mokytojos Janinos Ašutaitytės nuotr.
- Biologijos mokytojos Janinos Ašutaitytės nuotr.
- Biologijos mokytojos Janinos Ašutaitytės nuotr.
Vasario 12 dieną Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijoje vyko netradicinė biologijos pamoka „Tyrinėju kartu su tėvais“. Pamoką tėvams organizavo Gamtos tyrimų būrelis, vadovaujamas šio renginio sumanytojos, biologijos mokytojos Janinos Ašutaitytės.
2020-ieji metai yra paskelbti Mokyklų bendruomenių metais, todėl renginio tikslas – stiprinti ryšį tarp atskirų gimnazijos bendruomenės grupių, kurti palankią emocinę aplinką,skatinti tėvus tapti aktyviais ugdymo proceso dalyviais. Į dviejų valandų trukmės pamoką buvo pakviesti tėvai, kuriems užsiėmimus vedė mokiniai. Renginio dalyviai ne tik klausė mokinių parengtų projektinių ir tiriamųjų darbų pristatymų, bet ir patys aktyviai įsijungė į jiems organizuotas praktines veiklas.
Tėveliams buvo pasiūlyti trys praktiniai darbai: mielių fermentacijos tyrimas, fermento katalazės aktyvumo nustatymas, krakmolo grūdelių dažymas ir stebėjimas pro mikroskopą. Dirbdami grupėse, dalyviai tyrė, kaip mielių fermentacijos greitis priklauso nuo maisto medžiagų kiekio, aiškinosi fermento katalazės aktyvumo priklausomybę nuo paviršiaus ploto, bet labiausiai visiems tėveliams patikęs darbas buvo preparatų ruošimas, jų dažymas ir krakmolo grūdelių stebėjimas pro mikroskopą. Pamokos dalyviai buvo labai aktyvūs, noriai įsitraukė į darbą, kėlė hipotezes, ruošė mėginius, pateikė rezultatus, formulavo išvadas, savo darbus įsivertino. Buvo smagu matyti, kaip džiaugiasi pasisekusiu bandymu ir klausia bei tariasi su savo vaikais dėl ne visai pavykusio rezultato. Šį kartą tėveliai mokėsi iš savo vaikų, kurie buvo mokytojais ir patarėjais savo tėvams.
Mokiniai ne tik vedė pamokas, bet ir iš anksto atsakingai ruošėsi visoms veikloms: planavo praktinius darbus, reikalingas priemones, rengė praktinių darbų aprašymus. Kiekviena mokinių grupelė buvo atsakinga už konkretų praktinį darbą, kuriam ruošėsi ir rūpinosi, kad viskas sėkmingai pavyktų. Todėl šio renginio metu buvo įgyvendinama ir savivaldaus mokinių mokymosi patirtis, kai besimokantysis tampa mokytoju ar lygiaverčiu mokytojo partneriu, gebančiu vadovauti mokymosi procesui.
Tėveliams buvo smagu dalyvauti šiuolaikinėje pamokoje ir patirti, kaip inovatyviai mokosi jų vaikai. Tikimės, kad glaudūs ryšiai tarp vaikų, tėvų ir mokytojų padės siekti ugdymo tikslų, puoselės bendruomeniškumą.
Bet abu labai gražūs.
Miškuose – grybų loterija