„Budėjimas“ Jurbarko parodų ir koncertų salėje
Jurbarko parodų ir koncertų salėje, šiandien 16.30 val. atidaroma Ilonos Daujotaitės tapybos paroda „Budėjimas“, skirta mūsų laisvės dvidešimtpenkmečiui.
Savo gyvenimą pašvęsti nuolatiniam budėjimui prie svarbių, šventų, neįkainojamų mūsų protėvių paliktų dabarčiai ir ateičiai vertybių- toks yra darbas, gyvenimas ir kūryba miške prie Kernavės įsikūrusios dailininkės tapytojos Ilonos Daujotaitės Janulienės credo. Pasak autorės, tokių dalykų tapymas turi tikslą nubraukti užmaršties dulkes nuo nuostabiai gražių baltiškų juvelyrinių papuošalų, skaisčių protėvių tautinių drabužių, apsamanojusių rūpintojėlių. Toks darbas – tai ne tik išsamios istorijos, etnografijos, archeologijos, papročių studijos, bet ir didžiulis džiaugsmas išskleisti, parodyti visą mūsų senolių sukurtą grožį šiuolaikinės tapybos kūrinių šviesoje.
Ilonos Daujotaitės Janulienės tapyboje nuolat juntama praeities transformacija į dabartį, praamžių sukurtų vertybių tausojimas ir puoselėmas. Kūriniuose atsispindi autorės vidinių nuotaikų ir emocijų pasaulis. Spalvos skamba, tarsi ilgesinga, budinčių vaidilučių prie šventos ugnies aukuro, daina, Ilonos „daina“ teptuku, aliejumi, drobe.
Nors Ilonos kūrinių motyvai individualūs, istoriškai apibrėžti, bet toji ataidinti iš praeities tema reikalauja asmeninio žiūrovo atsako, reikalauja, kad prisimintų, neatitrūktų nuo savo šaknų. Kada dailininkė pajuto, jog būtent tuos dalykus ir taip reikia tapyti, sukūrė tapybos darbų kelias serijas. Tautinių kostiumų pagal etnografinius regionus, seriją juvelyrinių papuošalų, rūpintojėlių skulptūrinių kompozicijų. Autorė net savo autoportrete, kuris pateiktas parodos plakate, neįsivaizduoja savęs kitaip, kaip pasipuošusią aukštaitės tautiniu kostiumu ir senoviniais papuošalais.
Ilonos pozityvus požiūris, pozityvi tapyba yra ne metraštininkiška, o naujai interpretuota estetinės tradicinės atributikos kasdienybė. Autorė puikiai perteikia vaizduojamo motyvo, audinio, juvelyrikos dirbinio, skulptūrinių, architektūrinių detalių medžiagiškumą.
Istorinės praeities įamžinimas tapyboje yra svarbiausias Ilonos Daujotaitės kūrybos moto. „Dalyvauju visuose renginiuose su paroda ten, kur pristatomi tautiniai dalykai,“-pabrėžia autorė. Šioje parodoje pateikiama Lietuvos istorijos dalis nuo senovinio krikšto iki koplytstulpių, bažnyčių architektūriniai fragmentai ir kiti sakraliniai motyvai. „Tautinis ir religinis motyvas – neišsemiama tema“, – teigia autorė.
Ilonos Daujotaitės Janulienės kūrinių atskiras serijas yra įsigiję Raseinių krašto istorijos muziejus, Trakų istorijos muziejaus Medininkų pilis, Lietuvos tautodailės fondai, Dailės parodų rūmai (dabar jie vadinasi Šiuolaikinio meno centras), privatūs užsienio ir Lietuvos kolekcininkai.
„Audiniai, juvelyrika, senovės simboliai – visą tą žinojimą norisi pratęsti ir išreikšti jį ant drobės. Jeigu keliaučiau su paroda per pasaulio šalis –- visur, kur tik bebūčiau, pristatyčiau Lietuvą, jos savitumus, pažinimą kitos šalies žmonėms, nes išreiškiu spalvomis dalykus, kurie istoriškai įdomūs, turintys kažką amžino. Tai toks mano kūrinių „budėjimas“ šimtmečių kultūrai“, – užbaigia autorė apie savo tapybos parodą.
Įdomu, kad taip elektrotechnika patobulėjo:)
Nemuno keltų istorija. Keltai: nuo irklinio „skraidančio“ iki elektra varomo