Pakeliui į dviračių Lietuvą, visuomenei pristatomas dviračių takų žemėlapis

   
Straipsnis  0 komentarų
AŠrifto dydis+- Spausdinti

Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros plėtra nuo 3 tūkst. iki 5 tūkst. km takų, patogesnės ir saugesnės šių eismo dalyvių kelionės, motyvacija iš nuosavo transporto persėsti ant gamtai ir sveikatai draugiškų dviračių ir daugiau nei 300 mln. eurų investicijų šiems tikslams pasiekti. Tokia dviračių Lietuvos vizija iki 2035-ųjų kuriama nacionalinės dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros plėtros žemėlapyje, kurį šiandien visuomenei pristatė Susisiekimo ministerija.

 

Šį žemėlapį ministerija kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) kūrė bendradarbiaudama su savivaldybėmis ir dviratininkus vienijančiomis bendruomenėmis. 

„Mūsų sudarytas nacionalinis dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros žemėlapis –  ledkalnio viršūnė, link kurios vedė pirmą kartą per 30 metų įgyvendintas sudėtingas procesas. Iki šiol dviračių infrastruktūros plėtra nacionaliniu mastu buvo vykdoma gan epizodiškai, esama infrastruktūra nebuvo inventorizuota, nebuvo apibrėžti ir jos prioretizavimo kriterijai. Kurdami žemėlapį, įvertinome turimą infrastruktūrą,  sutarėme dėl infrastruktūros prioritetų nustatymo algoritmo, pagal kurį kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija ir savivaldybėmis nustatytas bendras plėtros poreikis ir svarbiausios jungtys“, – pristatymo metu teigė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pasak ministro, žemėlapis bus naudingas kiekvienam gyventojam, norinčiam pamatyti jo savivaldybėje esančius takus, jų plėtros planus, teikti pastabas ir pasiūlymus. Visuomenei, savivaldybėms, verslui, vystytojams bus aiškiau, kokie ir kodėl vystomi takai bei trasos, kokie plėtros prioritetai. Naudodamasis šiais duomenimis, verslas galės sukurti inovatyvių sprendimų kelionių dviračiais skatinimui.

Šiuo metu šalia valstybinės reikšmės kelių driekiasi 2 tūkst. km takų, dar 1 tūkst. km takų įrengta šalia vietinės reikšmės kelių. Iki 2035-ųjų numatoma abiejų kategorijų rodiklius pagerinti dar po 1 tūkst. km. Tam numatoma virš 300 mln. eurų investicijų iš Europos Sąjungos ir Kelių priežiūros ir plėtros programos. Prioritetiniais laikomi takai, esantys ir nusidrieksiantys miestuose ir priemiesčiuose.

Prioritetai sudėlioti taip, kad kiekviena savivaldybė turėtų bent po vieną naują pėsčiųjų ir dviračių taką. Į tai ir yra orientuota valstybinės reikšmės keliuose esančios infrastruktūros vystymo idėja. Savivaldybių išskirtų aukščiausio prioritetinių takų bendras ilgis – 304 km. Pirmieji 150–200 km Lietuvoje turėtų nusidriekti jau per 2023–2024 m. 

Visuomenei pristatytas žemėlapis pasižymi keliais svarbiais funkcionalumais, pavyzdžiui, jame LAKD patalpino jau esamos infrastruktūros būklę bei planuojamų darbų eiliškumą. Įrankis taip pat kaupia papildomą informaciją, pavyzdžiui, numato preliminarius įgyvendinimo terminus.

Nacionalinės dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros plėtros žemėlapio pristatymas – vienas iš Europos judumo savaitės renginių, organizuojamų Susisiekimo ministerijos. Susisiekimo viceministrės Agnės Vaiciukevičiūtės teigimu, pristatyti ambicingus infrastruktūros plėtros planus šią savaitę – ne tik simboliškas, bet ir daug žadantis sprendimas.

„Senajame žemyne dviračių kultūra itin išvystyta, pavyzdžiu galime laikyti Nyderlandus, kuriuose dviratininkų, nepriklausomai nuo jų socialinio ir ekonominio statuso, eismas intensyvus ištisus metus. Šioms transporto priemonėms idealiai pritaikytos miestų gatvės, o saugiam jų laikymui po stogu įrengiamos kelių aukštų stovėjimo aikštelės. Dviračių kultūros Lietuvoje neužauginsime per dieną ar dvi, tačiau tam, kad ją užaugintume apskritai, pirmiausia turime sudaryti būtinas sąlygas, sukurti tokią infrastruktūrą, apie kurią diskutuojame šiandien“, – neabejojo A. Vaiciukevičiūtė.

Pasak LAKD vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, Kelių direkcija didesnį dėmesį nei anksčiau skiria pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūros prie valstybinės reikšmės kelių įrengimui. 

„Šiais metais rengiamas gausus pluoštas projektų, kad būtų galima juos pradėti įgyvendinti ateinančiais metais. 2023 m. planuojama įrengti 60 km, o 2024 m. – jau 100 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Tikimės, kad didinat finansavimą, tokios infrastruktūros plėtrai įrengiamų kilometrų skaičius kasmet augs“, – sakė R. Lipkevičius.

 Parengtą nacionalinės dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros žemėlapį rasti galite čia

Pristatymo skaidres rasite čia 

Straipsnis  0 komentarų
Reklama: skelbimai
Naujienos iš interneto

Rekomenduojame perskaityti

Smalininkų tėvai, neapsikentę smurto mokykloje, prašo institucijų pagalbos

Smalininkų tėvai, neapsikentę smurto mokykloje, prašo institucijų pagalbos  2

Pagaliau taryba spręs, ar šalinti sovietų kario paminklą iš miesto

Pagaliau taryba spręs, ar šalinti sovietų kario paminklą iš miesto  3

Ištapytą tribūną atidarė mažieji sportininkai

Ištapytą tribūną atidarė mažieji sportininkai  1

Dieną be automobilio autobusai mieste veš nemokamai

Dieną be automobilio autobusai mieste veš nemokamai  2

Smalininkų ugniagesių komandai – gaisrinis automobilis

Smalininkų ugniagesių komandai – gaisrinis automobilis  0

Baigti Vytauto Didžiojo paminklo restauravimo darbai Jurbarke

Baigti Vytauto Didžiojo paminklo restauravimo darbai Jurbarke  0

Sensoriniai skaitymai bibliotekoje

Sensoriniai skaitymai bibliotekoje  0

Partijos vangiai rikiuoja kandidatus į mūšį dėl mero posto (jau žinomos keturios pavardės)

Partijos vangiai rikiuoja kandidatus į mūšį dėl mero posto (jau žinomos keturios pavardės)  4

Šis istorinis Viešvilės pastatas parduodamas už 400 tūkst. Eur. Dabartiniai savininkai šį objektą iš VĮ Turto bankas įsigijo už 141 tūkst. Eur.

Nei pabėgėlių, nei senelių nebus. Pastatas parduodamas  0

Specialistai atsako, ką daryti įkandus šuniui

Specialistai atsako, ką daryti įkandus šuniui  0

Infrastruktūros ir turto skyriuje darbą pradėjo vyriausioji specialistė Jolita Matulienė

Infrastruktūros ir turto skyriuje darbą pradėjo vyriausioji specialistė Jolita Matulienė  0

Taupys ir rajono savivaldybė: trumpins Jurbarko miesto gatvių apšvietimo laiką

Taupys ir rajono savivaldybė: trumpins Jurbarko miesto gatvių apšvietimo laiką  1

Kuriose savivaldybėse švietimo sąlygos geriausios? (Vienu rodikliu išsiskiria Jurbarkas)

Kuriose savivaldybėse švietimo sąlygos geriausios? (Vienu rodikliu išsiskiria Jurbarkas)  1

Jurbarko rajono policijos komisariate – naujas veidas

Jurbarko rajono policijos komisariate – naujas veidas  1

Patikrino, kaip įstaigos pasiruošusios naujiems mokslo metams

Patikrino, kaip įstaigos pasiruošusios naujiems mokslo metams  4

Sodininkai įsirengė dalybų bibliotekėlę

Sodininkai įsirengė dalybų bibliotekėlę  1

Jurbarko ligoninėje pradės dirbti gydytoja neurologė

Jurbarko ligoninėje pradės dirbti gydytoja neurologė  1

Rugsėjo 1-ąją švęskime kartu!

Rugsėjo 1-ąją švęskime kartu!  0

Skirsnemunėje atidengtas monumentas, skirtas istorinėms miestelio datoms paminėti

Skirsnemunėje atidengtas monumentas, skirtas istorinėms miestelio datoms paminėti  0

Autobusu į Tauragę per Smalininkus – NEMOKAMAI

Autobusu į Tauragę per Smalininkus – NEMOKAMAI  3

Kiaulių maras plinta toliau – liga įsisuko ir į komercinį kiaulių ūkį

Kiaulių maras plinta toliau – liga įsisuko ir į komercinį kiaulių ūkį  0

Jurbarko ligoninėje pacientams siūloma vakarienė, kurią jau praminė „Šimtmečio rieke“.  Šalia Tauragės ligoninėje gaminamas maistas.

Maistą pacientams gamins Jurbarko ligoninės virtuvė  2

Rugsėjo mėnesį pradeda tvarkyti Jurbarko senamiesčio kvartalus

Rugsėjo mėnesį pradeda tvarkyti Jurbarko senamiesčio kvartalus  3

Lauko klasė beržų paunksmėje

Lauko klasė beržų paunksmėje  8

Mūsų partneriai