Muitinės gatvės gyventojai prašo pagalbos: gatvė nėra saugi pėstiesiems
-
Pasak Stepono, žengęs pro namų vartus jis atsiduria judrioje Muitinės gatvėje, kurios negali nei saugiai pereiti, nes pėsčiųjų perėja toli, nei saugiai ir patogiai kelkraščiu eiti. Po didesnio lietaus čia telkšo balos.
-
Steponas Simanavičius, gyvenantis Jurbarko Muitinės gatvėje, prašo pagalbos – ši gatvė nesaugi pėstiesiems. Vyras prašo įrengti arba pėsčiųjų perėją, arba kloti šaligatvį.
Jurbarkietis Steponas Simanavičius į „Mūsų laiko“ redakciją kreipėsi su problema, kurios jam niekaip nepavyksta išspręsti metų metus, nors, tvirtina, kreipęsis ir į miesto seniūniją, ir su raštais į rajono savivaldybės administraciją. Vyras daugiau nei 15 metų gyvena Jurbarko miesto Muitinės gatvėje, netoli karjero. Jo žodžiais, šioji gatvė visiškai nėra pritaikyta pėstiesiems – ne tik nepatogi vaikščioti pėsčiomis, bet ir nesaugi. Pakvietęs į svečius jurbarkietis pats siūlė įsitikinti – Stepono namas yra šalia judrios gatvės, kur pro vartus išėjęs tuoj pat atsiduri judrioje gatvėje, kuri neturi šaligatvio. Kitoje gatvės pusėje yra pėsčiųjų ir dviračių takas, tačiau jį pasiekti sudėtinga – artimiausia perėja į vieną ir kitą pusę yra toli, tad pereiti gatvę tenka rizikuojant sveikata ar net gyvybe – eismas Muitinės gatvėje yra gana didelis: kursuoja tiek lengvieji automobiliai, tiek sunkusis transportas.
Pasak Stepono, išeitis būtų įrengti šioje atkarpoje, Muitinės ir Knygnešių sankirtoje, pėsčiųjų perėją. Vyro manymu, jei ne pėsčiųjų perėja, kita išeitis galėtų būti ir šaligatvis Muitinės gatvėje, kuriuo būtų galima saugiai naudotis. Dabar yra kelkraštis, kuriuo, smarkiai palijus, sudėtinga eina, nes susikaupusia balos.
Vyras prašo pagalbos ne tik dėl savęs, šios gatvės gyventojų, bet ir dėl kitų miestelėnų. Jo žodžiais, atšilus orams padaugėja pėsčiųjų, ypač jaunimo, kuris traukia pėsčiomis, dviračiais link kebabinės ar karjero paplūdimio, kirsdami judrią gatvę, rizikuodami pakliūti po automobilio ratais. „Nejau reikia sulaukti skaudžios nelaimės, kad situacija pasikeistų“, – svarsto Steponas.
Policija pasisako už perėją prie kebabinės
„Mūsų laiko“ pakalbintas Jurbarko rajono policijos komisariato viršininkas Aivaras Dumčius pritartų, kad būtų įrengta papildoma perėja Muitinės gatvėje ties kebabine. Ypač vasaros laikotarpiu matomas didesnis pėsčiųjų judėjimas šioje vietoje, pereinant gatvę nuo pėsčiųjų tako link karjero, kur taip pat yra takelis miškeliu, ir einama per gatvę iki kebabinės. Taip pat dažnai sustatomi automobiliai kelkraštyje, kas blogina matomumą. Policijos komisariato viršininkas primena, kad tokius sprendimus svarsto rajono eismo saugumo komisija, o galutinį žodį taria VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija, nes ši gatvė priklauso jos kompetencijai. Eismo įvykių šioje atkarpoje, iki karjero, įvyksta labai retai, pavieniai techniniai įvykiai.
Muitinės gatvės problema Jurbarko miesto seniūnijai žinoma ir suprantama. Jurbarko miesto seniūnas Romualdas Kuras patvirtino, kad Muitinės gatvė, kaip ir kitos, tokios kaip Dariaus ir Girėno, Lauko, Knygnešių gatvės yra VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos turtas – seniūnas sutinka, kad papildoma pėsčiųjų perėja Muitinės gatvėje būtų reikalinga, tačiau rajono savivaldybė savo nuožiūra negali jos įrengti.
Kelių direkcijos atsakymas
Pasidomėjome, ką apie Jurbarko Muitinės gatvės gyventojo skundą mano Lietuvos automobilių kelių direkcija. Pasak Direkcijos atstovo Sauliaus Jansono, Muitinės gatvėje Jurbarke pėsčiųjų ir dviračių takai įrengti nuo 86,35 iki 89,85 km (nuo sankryžos su Pamituvio gatve iki sankryžos link Smukučių). Kelių direkcija takus, esančius prie valstybinės reikšmės kelių, remontuos pagal 2021 m. lapkričio 9 d. Kelių direkcijos direktoriaus įsakymu Nr. VE-206 patvirtintą Pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūros rekonstravimo ir remonto prioritetinę eilę. Tuo pačiu atkreipiamas dėmesys, jog takas nuo 86,68 iki 87,93 km, dešinėje pusėje, turto patikėjimo teise Kelių direkcijai nepriklauso. Ši dalis priklauso rajono savivaldybei. Pėsčiųjų ir dviračių takas nuo 87,93 iki 89,85 km yra įtrauktas į minėtą prioritetinę eilę ir yra jos 538 vietoje. Danga įvertinta kaip turinti defektų, tačiau poveikis pėsčiųjų eismo komfortui yra minimalus. Naujos pėsčiųjų eismo per kelią organizavimo priemonės rengiamos tik įgyvendinant ruožų ar sankryžų kapitalinio remonto ar rekonstravimo projektus. Kelių infrastruktūros remontas ir plėtra vykdomi pagal parengtas remontuotinų kelių ruožų, pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūros įrengimo bei kitų kelio elementų įrengimo prioritetines eiles. Su minėtomis eilėmis galima susipažinti VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos internetiniame tinklapyje https://lakd.lt. Darbai pagal eiles įgyvendinami priklausomai nuo skiriamo finansavimo.
Visą straipsnį skaitykite birželio 25 dienos numeryje.
tas meslas prie graziosios Raudones pilies visdar stovi! Geda
Sprendimui sovietinius paminklus šalinti pasitarus su bendruomene – kritikos strėlės