Laivyba Nemune atgimsta: vienijamos jėgos ir Jurbarko uostui išvystyti

Straipsnis  0 komentarų
AŠrifto dydis+- Spausdinti

Pastaraisiais metais dedamos pastangos upinės laivybos Nemunu atgimimui tapo impulsu ir planams išvystyti Jurbarko uostą. Šiandien, rugpjūčio  30-ąją, pasirašytas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir Jurbarko rajono savivaldybės bendradarbiavimo susitarimas, tikimasi, yra pirmas oficialus žingsnis vieno svarbiausių Nemuno upės uostų atgimimui.

„Laivyba Nemunu – strategiškai svarbi šalies transporto arterija ir aplinkai draugiškesnė krovinių gabenimo alternatyva, kuriai skatinti skiriame išskirtinį dėmesį. Dėl to remiame Klaipėdos uosto plėtrą Nemune. Bendrą siekį atgaivinti istoriškai reikšmingą Jurbarko uostą įtvirtinantis susitarimas, neabejoju, suteiks dar didesnį postūmį tolesnei Lietuvos vandens kelių ir vidaus laivybos plėtrai bei viso regiono augimui. Kartu tai istorinis žingsnis Klaipėdos uosto plėtrai už Klaipėdos ribų“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Klaipėdos uosto direkcija, pasirašydama susitarimą su Jurbarko rajono savivaldybe, iki šių metų lapkričio įsipareigojo įvertinti galimybes sukurti krantinių infrastruktūrą Jurbarko uoste, taip pat išanalizuoti greta krantinių esančių sklypų įveiklinimo galimybes.

„Akcine bendrove pernai tapusi ir didesnes komercines veiklos galimybes įgijusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija jau kuris laikas vertina investavimo į kitus uostus galimybes ir perspektyvas. Anksčiau kalbėta apie norą investuoti į kitų valstybių uostus, tačiau manau, kad, visų pirma, turime pilnai išvystyti savo šalies infrastruktūrą. Upinė laivyba atgimsta, perspektyva krovinių gabenimui Nemunu tikrai yra, todėl tai vertindami nusprendėme, kad drauge su Jurbarko rajono savivaldybe privalome sujungti išteklius, žinias ir drauge sukurti modernų upinį krovinių uostą Jurbarko mieste prie Nemuno upės. Tai taip pat galėtų būti impulsu ir Jurbarko regione veikiančiai ekonominei zonai“, – teigia akcinės bendrovės Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Jurbarko rajono savivaldybė, padėjusi parašą bendradarbiavimo dokumente, įsipareigojo įvertinti galimybes išvystyti privažiuojamuosius kelius ir kitas uostui reikalingas komunikacijas.

„Jurbarko rajono savivaldybės viena iš pagrindinių strateginių plėtros krypčių – investicinio patrauklumo didinimas ir pramoninių teritorijų infrastruktūros plėtra. Pastaruosius penketą metų nuosekliai vystėme idėją Jurbarke atkurti ir išplėtoti uostą. Ir dabar, Vidaus vandens kelių direkcijai įgyvendinus investicijas ir pritaikius Nemuną laivybai,  Jurbarkui atsirado reali galimybė Nemuno ir Mituvos upių santakoje esančioje teritorijoje sukurti naują, modernų uostą. Todėl AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ketinimai ir iniciatyva mums yra ypatingai svarbi ir reikšminga, neabejoju, jog uosto atsiradimas paskatins ateiti investuotojus į savivaldybės sutvarkytus investicinius žemės sklypus, esančius visiškai netoli uosto, bus kuriamos naujos darbo vietos. Mums didelė garbė dirbti kartu su AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos komanda“, – sako Jurbarko rajono savivaldybės meras Skirmantas Mockevičius.

Po pastaraisiais metais įgyvendintų investicijų Nemuno upėje, krovinių gabenimą upiniu keliu vykdo Lietuvos vandens kelių direkcija. Šiemet baigta statyti įmonei priklausanti barža „Nemunas lines“, į uostą ir iš jo Nemunu jau keliauja kroviniai.

„Sveikiname Klaipėdos jūrų uosto direkciją su sprendimu vystyti vidaus laivybos uostą Jurbarke. Šis projektas taps svarbiu žingsniu siekiant sustiprinti ne tik vidaus laivybą, bet ir Lietuvos, kaip jūrinės valstybės, pozicijas. Vidaus vandens kelių direkcijai, kaip pagrindinei šio uosto naudotojai, tai atveria naujas galimybes plėsti krovininės laivybos apimtis“, – sako Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Vystyti vidaus vandens uostų infrastruktūrą taip pat numatyta ir Nacionaliniame energetikos ir klimato srities veiksmų plane.

Jurbarko uostas turi itin svarbią istorinę reikšmę. Būtent Jurbarko, o ne Klaipėdos, uostas yra laikomas pirmuoju Lietuvos jūrų uostu. 1923 metų sausį Lietuvai atgavus Klaipėdą, birželio 27-ąją šaliai perduotas ir Klaipėdos uostas. Iki tol pagrindiniu šalies uostu laikytas Jurbarko uostas. Jurbarkas buvo svarbus prekybos ir transporto mazgas, jungiantis įvairius Lietuvos regionus su Kaunu ir Klaipėda. Čia taip pat registruoti ir pirmieji lietuviški laivai.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos inf.

Rekomenduojami video:
Straipsnis  0 komentarų
Naujienos iš interneto

Rekomenduojame perskaityti

Neapsikentę Smalininkų ir Viešvilės bendruomenės nariai prašo kuo skubiau skelbti konkursą

Neapsikentę Smalininkų ir Viešvilės bendruomenės nariai prašo kuo skubiau skelbti konkursą  1

Istorikas A. Nikžentaitis: ateinančioms kartoms Sausio 13-oji bus Pergalės diena

Istorikas A. Nikžentaitis: ateinančioms kartoms Sausio 13-oji bus Pergalės diena  0

Smalininkuose atsiras Uosto gatvė

Smalininkuose atsiras Uosto gatvė  0

Vyriausybės komandoje dirbs ir Jurbarko rajono tarybos narys

Vyriausybės komandoje dirbs ir Jurbarko rajono tarybos narys  1

Naujame Jurbarko rajono laikraščio „Mūsų laikas“ numeryje skaitykite

Naujame Jurbarko rajono laikraščio „Mūsų laikas“ numeryje skaitykite  0

Būkime saugūs: į ką svarbu atkreipti dėmesį jungiantis prie esveikata.lt portalo?

Būkime saugūs: į ką svarbu atkreipti dėmesį jungiantis prie esveikata.lt portalo?  0

Kviečia gyventojus sudalyvauti Tauragės regiono darnaus judumo studijos apklausoje

Kviečia gyventojus sudalyvauti Tauragės regiono darnaus judumo studijos apklausoje  0

Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai

Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai  0

Lietuvos laisvės gynėjų dienos minėjimai vyks visame rajone

Lietuvos laisvės gynėjų dienos minėjimai vyks visame rajone  0

Jurbarkiečiams Eurovizijos konkursas bus dar įdomesnis: dainuos jurbarkietis (VIDEO)

Jurbarkiečiams Eurovizijos konkursas bus dar įdomesnis: dainuos jurbarkietis (VIDEO)  0

Pradėjo veikti UAB „Jurbarko vandenys“ bendras klientų aptarnavimo numeris

Pradėjo veikti UAB „Jurbarko vandenys“ bendras klientų aptarnavimo numeris  0

Netekome unikalaus talento: mirė žymi tekstilininkė Mina Levitan-Babenskienė

Netekome unikalaus talento: mirė žymi tekstilininkė Mina Levitan-Babenskienė  0

Mišinuke kūdikiams – pasibjaurėtinas radinys

Mišinuke kūdikiams – pasibjaurėtinas radinys  0

Sergamumas kovidu ir peršalimo ligomis Jurbarko rajone auga

Sergamumas kovidu ir peršalimo ligomis Jurbarko rajone auga  0

Jurbarko rajone 2024 metais mažiau skyrybų

Jurbarko rajone 2024 metais mažiau skyrybų  0

Jurbarko rajone 2024 metais mažiesiems gyventojams parinkti ir unikalūs vardai

Jurbarko rajone 2024 metais mažiesiems gyventojams parinkti ir unikalūs vardai  0

Savivaldybėje darbą pradeda užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinatorė

Savivaldybėje darbą pradeda užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinatorė  6

„Aušriečiui“ Tomui Ambrozai buvo siūloma tapti žemės ūkio viceministru, bet jis atsisakė

„Aušriečiui“ Tomui Ambrozai buvo siūloma tapti žemės ūkio viceministru, bet jis atsisakė  1

Dėl gamtinių sąlygų ribojamas krovininių transporto priemonių eismas Jurbarkų seniūnijos keliais

Dėl gamtinių sąlygų ribojamas krovininių transporto priemonių eismas Jurbarkų seniūnijos keliais  0

Atsisveikinta su Seredžiaus ambulatorijos darbuotojomis

Atsisveikinta su Seredžiaus ambulatorijos darbuotojomis  8

Paskutiniame 2024 metais Jurbarko rajono laikraščio „Mūsų laikas“ numeryje skaitykite

Paskutiniame 2024 metais Jurbarko rajono laikraščio „Mūsų laikas“ numeryje skaitykite  0

Kviečia balsuoti už Jurbarko rajono 2024 metų sporto apdovanojimų nominantus

Kviečia balsuoti už Jurbarko rajono 2024 metų sporto apdovanojimų nominantus  0

D. Rybakovas

Tarp kandidatų į TS-LKD pirmininkus – politikas iš Jurbarko  4

Kūčių pietūs – galimybė pabūti bendrystėje

Kūčių pietūs – galimybė pabūti bendrystėje  0

Mūsų partneriai