Vietoje dvigubo automobilių taršos mokesčio lieka vienas – metinis

Straipsnis  1 komentarų
AŠrifto dydis+- Spausdinti

Atsižvelgusi į gautas pastabas ir kitų šalių patirtį, Aplinkos ministerija apskritai atsisako automobilių registracijos mokesčio, palikdama tik kasmet mokamą automobilių taršos mokestį. Kas antras šalies vairuotojas (54 proc. savininkų) metinio taršos mokesčio mokės ne daugiau 100 eurų.

Visa apimtimi automobilių taršos mokestis pradės galioti tik 2025 metais.

Taip pat keičiama mokesčio lengvatų struktūra. 50 proc. lengvata bus taikoma piniginę socialinę paramą gaunantiems gyventojams, neįgalų asmenį prižiūrinčioms šeimoms ir 64 metų amžiaus sulaukusiems automobilio savininkams. Nuo taršos mokesčio atleidžiami neįgaliesiems pritaikyti automobiliai.

Nors mokesčio įsigaliojimo data planuojama 2023 m. sausio 1 d., visi apmokestintų automobilių savininkai iki 2024 m. gruodžio 31 d. mokės lengvatinį 50 proc. tarifą.

Aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė atkreipia dėmesį, kad pereinamasis laikotarpis sudaro patogias sąlygas pasikeisti automobilius į mažiau taršius ir reikšmingai sumažinti mokesčio sąnaudas arba išvis jo nemokėti. Be to, valstybė gyventojų pasirinkimą keisti savo transporto priemones į mažataršes toliau rems subsidijomis iš Klimato kaitos programos.

„Po viešųjų konsultacijų su visuomene ir ministerijomis nutarėme, kad vienas mokestis atitiks tuos pačius tikslus – skatins vairuotojus rinktis mažiau teršiančias, mažiau kuro naudojančias transporto priemones, kad visi kolektyviai mažintume automobilių sukeliamą taršą ir gyventume švaresnėje aplinkoje. Kartu automobilių savininkams suteikiame daugiau laiko pasiruošti ir priimti racionaliausią sprendimą, nes automobilių tarša visa apimtimi bus apmokestinta tik 2025-aisiais“, – sako Gintarė Krušnienė.

Kaip ir pirminiame įstatymo projekte, metinio mokesčio dydis apskaičiuojamas pagal tą pačią metodiką ir priklausys nuo transporto priemonės išmetamų teršalų kiekio. Mokestis atitinkamai didės pagal automobilio taršos parametrus – išmetamo anglies dioksido vertę (kurios bazinis tarifas dvigubinamas kompensuojant dėl naikinamo registracijos mokesčio prarastą poveikį) ir oro taršos koeficientą (variklio „Euro“ standartą). Kaip ir anksčiau, lieka tos pačios neapmokestinamo anglies dioksido grindys – tai yra 130 g/km, vėliau jos kasmet bus žeminamos.

Suderintą ir atnaujintą Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą Vyriausybė svarstys ateinantį trečiadienį, vėliau dėl jo balsuos Seimas. Visos mokesčio įplaukos pagal įstatymą bus naudojamos Darnaus judumo fondo priemonėms.

Lietuva ir Estija – paskutinės dvi Europos Sąjungos valstybės, kurioje iki šiol netaikomas metinis (naudotojo) mokestis. 

Rekomenduojami video:
Straipsnis  1 komentarų
Reklama: skelbimai
Naujienos iš interneto

Rekomenduojame perskaityti

Pasibaigus vilkų medžioklės sezonui – svarstymai, kad vilkų Lietuvoje per daug

Pasibaigus vilkų medžioklės sezonui – svarstymai, kad vilkų Lietuvoje per daug  0

Žemės ūkio naudmenų ir pasėlių deklaravimas prasidės gegužės 2 d. – ką galima padaryti jau dabar?

Žemės ūkio naudmenų ir pasėlių deklaravimas prasidės gegužės 2 d. – ką galima padaryti jau dabar?  0

Ryšių reguliavimo tarnyba: skaitmeninių sukčių metodai tobulėja

Ryšių reguliavimo tarnyba: skaitmeninių sukčių metodai tobulėja  0

Vienišo asmens išmoką gauna 230 tūkstančių žmonių: ji skiriama be prašymo

Vienišo asmens išmoką gauna 230 tūkstančių žmonių: ji skiriama be prašymo  0

Baudžiamųjų bylų dėl smurto artimoje aplinkoje skaičius nemažėja

Baudžiamųjų bylų dėl smurto artimoje aplinkoje skaičius nemažėja  0

VDI: darbuotojas neturėtų pradėti dirbti, kol neturi pasirašytos darbo sutarties

VDI: darbuotojas neturėtų pradėti dirbti, kol neturi pasirašytos darbo sutarties  0

Briedžiukas ir  bobausis

Miškuose – grybų loterija  0

Kultūros ministerija vietoj Kultūros dienos kviečia švęsti Pasaulinę meno dieną

Kultūros ministerija vietoj Kultūros dienos kviečia švęsti Pasaulinę meno dieną  0

Daugiabučiuose bus vykdoma legioneliozės prevencija termošoku

Daugiabučiuose bus vykdoma legioneliozės prevencija termošoku  1

Asociatyvi

Vaikų gynimo dienos minėjimas perkeliamas į gegužę  0

Kviečiama teikti kandidatūras Metų mokytojo premijai gauti

Kviečiama teikti kandidatūras Metų mokytojo premijai gauti  0

Miškas

Ar galima savo miške kirsti sausuolius?  0

Eitvydas Bingelis ir Dovilė Vainorė

Prekybos žmonėmis parduotuvė: šokiruojantis būdas atkreipti dėmesį į problemą  0

Ar tvarumas ir ekologiškumas yra tas pats?

Ar tvarumas ir ekologiškumas yra tas pats?  0

Atėjo laikas keisti padangas. Ką daryti su senosiomis?

Atėjo laikas keisti padangas. Ką daryti su senosiomis?  0

Policijos prevencinės priemonės šalies keliuose balandžio mėnesį

Policijos prevencinės priemonės šalies keliuose balandžio mėnesį  0

Žolės deginimo prevencija: ką svarbu padaryti šiandien?

Žolės deginimo prevencija: ką svarbu padaryti šiandien?  0

Asociatyvi

Pasikeitė geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos  1

Sekmadienį pereisime prie vasaros laiko

Sekmadienį pereisime prie vasaros laiko  0

Pensijos tolsta, darbuotojai sensta. Laikas keisti požiūrį ir darbdaviams

Pensijos tolsta, darbuotojai sensta. Laikas keisti požiūrį ir darbdaviams  0

Draudžiama demonstruoti ir platinti nacistinius, komunistinius, totalitarinių ar autoritarinių režimų simbolius

Draudžiama demonstruoti ir platinti nacistinius, komunistinius, totalitarinių ar autoritarinių režimų simbolius  0

Laimingiausia pasaulio šalis – Suomija, Lietuvoje – laimingiausias jaunimas

Laimingiausia pasaulio šalis – Suomija, Lietuvoje – laimingiausias jaunimas  0

Sužinokite, kada už netvarkingus automobilius baudas galės išrašyti aplinkosaugininkai

Sužinokite, kada už netvarkingus automobilius baudas galės išrašyti aplinkosaugininkai  0

Sudalyvauti nuotoliniuose VMI praktiniuose seminaruose dar ne vėlu – registruotis jau galima ir balandžio mėnesiui

Sudalyvauti nuotoliniuose VMI praktiniuose seminaruose dar ne vėlu – registruotis jau galima ir balandžio mėnesiui  0

Mūsų partneriai