Svarbiausios paspirtukininkams taikomos Kelių eismo taisyklės

Straipsnis  0 komentarų
AŠrifto dydis+- Spausdinti

 

Elektrinių paspirtukų ir kitų mikrojudumo priemonių vairuotojai, anksčiau buvę prilyginti dviratininkams, nuo šių metų pradžios turi specialiai jiems skirtą Kelių eismo taisyklių (KET) skyrių. Jame nurodoma, kad el. paspirtuku draudžiama važinėti pėsčiųjų takais, rekomenduojama visuomet dėvėti ryškiaspalvę liemenę, jaunesniems nei 18 metų asmenims šalmas yra privalomas, o tamsiu paros metu ar esant blogam matomumui reikia įjungti ir el. paspirtukų žibintus.

Dar pernai Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) inicijuota apklausa atskleidė – net penktadalis el. paspirtukų vairuotojų mano, kad jie nėra kelių eismo dalyviai ir jiems KET negalioja. Šiemet KET papildžius naujomis nuostatomis, vien per pirmąjį pusmetį užfiksuota apie 1000 KET pažeidimų bei per 70 įskaitinių eismo įvykių, vairuojant elektrinius paspirtukus.

Šalmai bus kaip saugos diržai automobiliuose

KET numatyta, kad jaunesnis nei 18 metų el. paspirtuko ar kitos mikrojudumo priemonės vairuotojas privalo dėvėti šalmą. Tinkamo dydžio ir užsegtą šalmą privalo dėvėti ir vyresni vairuotojai, judantys važiuojamąja kelio dalimi. Kitais atvejais vyresniems nei 18 asmenims šalmas ir kitos apsaugos priemonės yra rekomenduojamos, bet LTSA Kelių transporto departamento Eismo įvykių tyrimų skyriaus vedėjas Jonas Drunga skatina į šias rekomendacijas žiūrėti labai rimtai ir tikisi, kad visuomenėje šalmo dėvėjimas taps savaime suprantamu ir įprastu dalyku.

„Kažkada ir automobilio saugos diržas buvo neprivalomas, o dabar juo neprisisegęs žmogus jau dažnai sulaukia nepritariančių žvilgsnių, skatinančių užsisegti saugos diržą. Manau, kad ir elektrinių paspirtukų atveju po kurio laiko visuomenėje susiformuos požiūris – kaip tu gali nedėvėti šalmo?“ – tikisi Eismo įvykių tyrimų skyriaus specialistas ir priduria, jog dabar vietoj suvokimo, kad šalmas gali išgelbėti gyvybę, kai kuriems paspirtukininkams neretai svarbesni argumentai, kad „su šalmu karšta“ ar kad „šalmas suvels šukuoseną“.

Nauji KET reikalavimai paspirtukininkams

Iki šių metų pradžios el. paspirtukų ir kitų mikrojudumo priemonių vairuotojams buvo taikytos tos pačios KET kaip ir dviratininkams. Naujoje KET redakcijoje pirmoji grupė nuo dviratininkų atskirta, o jiems taikomos taisyklės – papildytos. Be jau minėto privalomo šalmo dėvėjimo jaunesniems nei 18 metų vairuotojams, naujoje KET redakcijoje taip pat padidintas eisme dalyvaujančio elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojo amžius: el. paspirtuką gali vairuoti 16 metų sulaukęs asmuo (dviratį leidžiama vairuoti nuo 14 metų) arba 14-metis, išklausęs specialų mokymo kursą ir turintis mokyklos išduotą pažymėjimą. Taip pat jaunesnį nei 10 metų asmenį, vairuojantį el. paspirtuką ar kitą mikrojudumo priemonę gyvenamojoje zonoje, privalo prižiūrėti suaugusysis.

Paspirtukininkams draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu (dviračiams greičio riba nenustatyta), o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/h greičiu. Negana to, paspirtuko greitis turi būti artimas pėsčiojo judėjimo greičiui, t. y. važiuojant pro stovinčius pėsčiuosius greitis turėtų būti sumažintas maksimaliai. Taip pat reiktų įsidėmėti, kad el. paspirtuku ar kita mikrojudumo priemone draudžiama važiuoti pėstiesiems skirtais takais (išskyrus tuos, kurie skirti pėstiesiems ir dviratininkams).

El. paspirtukų vairuotojai neturėtų užmiršti ir kitų jiems taikomų reikalavimų: pavyzdžiui, važiuojant tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui, būtina dėvėti ryškiaspalvę liemenę, o el. paspirtukas turi turėti ne tik veikiančius baltos (priekyje) ir raudonos (gale) spalvos žibintus, bet ir oranžinius šviesą atspindinčius elementus iš abiejų šonų.

Trūksta savisaugos instinkto?

Kalbėdamas apie nelaimes keliuose, J. Drunga apgailestauja, kad sąmoningumo kartais trūksta visiems eismo dalyviams – tiek el. paspirtukų bei kitų mikrojudumo priemonių, tiek automobilių vairuotojams, tiek pėstiesiems.

„Turbūt daug kam yra tekę matyti, kai pėsčiasis žingsniuoja dviračių taku ir visiškai nekreipia dėmesio į aplinką. Arba, eidamas per perėją, nereaguoja į atvažiuojančius automobilius. Žinoma, pėsčiąjį privaloma praleisti, bet juk vairuotojas jo gali ir nepastebėti. O automobiliui (ar net ir tam pačiam el. paspirtukui) susidūrus su pėsčiuoju, labiau nukentės tikrai ne automobilis ar el. paspirtukas“, – pabrėžia J. Drunga.

Pasak eksperto, kartais atrodo, kad eismo dalyviams paprasčiausiai pritrūksta elementaraus savisaugos instinkto.

„Visiems mums reikia įsisąmoninti, kad kelyje, gatvėje ar tiesiog viešojoje erdvėje mes nesame vieni, o KET laikymasis yra privalomas, siekiant maksimaliai užtikrinti tiek savo, tiek kitų eismo dalyvių saugumą“, – apibendrina saugaus eismo ekspertas.

Rekomenduojami video:
Straipsnis  0 komentarų
Naujienos iš interneto

Rekomenduojame perskaityti

Seksualinis smurtas – vis dar skaudi daugelio moterų kasdienybė, apie kurią turime drąsiai kalbėti

Seksualinis smurtas – vis dar skaudi daugelio moterų kasdienybė, apie kurią turime drąsiai kalbėti  0

Kovo 11-ąją – apdovanojimas „Už nuopelnus Jurbarko kraštui“ (nuotraukos)

Kovo 11-ąją – apdovanojimas „Už nuopelnus Jurbarko kraštui“ (nuotraukos)  2

Garlaivis „Laisvė“ Jurbarko uoste

Senasis Jurbarkas kovo 11-ąją: rinkimų apylinkės, ledas ir sniegas, garlaiviai ir kooperacija  0

Ugniagesiai gelbėtojai įspėja: nerizikuokite – šiltėjant orui ledas ypač pavojingas

Ugniagesiai gelbėtojai įspėja: nerizikuokite – šiltėjant orui ledas ypač pavojingas  1

Kontroliuos, kaip gyventojai tvarko atliekas

Kontroliuos, kaip gyventojai tvarko atliekas  2

Nuo kovo 1 d. įsigalioja draudimas žvejoti kiršlius ir sterkus

Nuo kovo 1 d. įsigalioja draudimas žvejoti kiršlius ir sterkus  0

Kokios eismo dalyvių kontrolės priemonės bus vykdomos kovo mėnesį?

Kokios eismo dalyvių kontrolės priemonės bus vykdomos kovo mėnesį?  0

Dalis konfiskuotų automobilių keliauja į Ukrainą

Dalis konfiskuotų automobilių keliauja į Ukrainą  0

Raštų daug, perėjų nėra

Raštų daug, perėjų nėra  3

Greitosios medicinos paslaugos bus teikiamos atnaujinta tvarka

Greitosios medicinos paslaugos bus teikiamos atnaujinta tvarka  0

Parama nuosavoms saulės elektrinėms – jau vasario 25 d.

Parama nuosavoms saulės elektrinėms – jau vasario 25 d.  0

Raudonėje įrengta saulės elektrinė

Raudonėje įrengta saulės elektrinė  0

Jurbarkiečių patogumui – išmanūs karšto vandens skaitikliai

Jurbarkiečių patogumui – išmanūs karšto vandens skaitikliai  0

Smurto artimoje aplinkoje nepateisina didžioji dauguma Lietuvos gyventojų

Smurto artimoje aplinkoje nepateisina didžioji dauguma Lietuvos gyventojų  0

Leduose įstrigusi barža „Nemunas Lines“

Nemuno deltoje leduose įstrigo dvi baržos  0

VDI primena darbuotojų teises dėl ligos išmokų ir atostogų perkėlimo

VDI primena darbuotojų teises dėl ligos išmokų ir atostogų perkėlimo  0

Ko reikia, kad kelionė žiemą būtų saugi

Ko reikia, kad kelionė žiemą būtų saugi  0

Sergamumas Jurbarko rajone vis dar auga ir yra didžiausias apskrityje

Sergamumas Jurbarko rajone vis dar auga ir yra didžiausias apskrityje  0

Akcija „Saugom lydeką“: aplinkosaugininkai tikrins vandens telkinius

Akcija „Saugom lydeką“: aplinkosaugininkai tikrins vandens telkinius  0

Kovo mėnesį bus teikiama parama individualiems namams atnaujinti

Kovo mėnesį bus teikiama parama individualiems namams atnaujinti  0

Jau trečią kartą – RADAROM!

Jau trečią kartą – RADAROM!  0

Dėmesio: sukčiai skambina apsimesdami „Sodros“ darbuotojais

Dėmesio: sukčiai skambina apsimesdami „Sodros“ darbuotojais  0

Sergamumas Jurbarko rajone artėja prie epideminio lygio

Sergamumas Jurbarko rajone artėja prie epideminio lygio  0

Savaitgalį nebus pasiekiamos VMI sistemos

Savaitgalį nebus pasiekiamos VMI sistemos  0

Mūsų partneriai