Seimas nepritarė kasmetiniam automobilių taršos mokesčiui

Straipsnis  2 komentarų
AŠrifto dydis+- Spausdinti

Seimas trečiadienį atmetė įstatymą, kuriuo siūloma atsisakyti automobilių registracijos mokesčio ir palikti tik kasmet mokamą taršos mokestį.

Už Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą po pateikimo balsavo 42, prieš buvo 35, o susilaikė 15 Seimo narių.

Kitu balsavimu (74 balsais už) Seimas grąžino pataisas iniciatoriams tobulinti.

Aplinkos ministerija siūlė mokestį rinkti nuo 2023 metų, bet pereinamuoju laikotarpiu jis būtų perpus mažesnis, o visa apimtimi pradėtų galioti 2025 metais.

Ministro Simono Gentvilo teigimu, iki 100 eurų mokėtų 54,3 proc. gyventojų, nuo 100 iki 200 eurų – 35,3 proc.

„Valstietė“ Laima Nagienė įsitikinusi, kad mokestis įvedamas ne pačiu tinkamiausiu laiku, nes smogs gyventojams, kurių pajamos dėl kylančių elektros, dujų, maisto kainų ir taip mažėja.

„Vien dėl to, kad kainos šitiek šoktelėjo visose srityse ir mes dar uždedam dar vieną mokestį“, – posėdyje sakė ji.

Lietuvos regionų frakcijos narės Agnės Širinskienės teigimu, siūlomas mokestis būtų ne taršos, o automobilio kaip turto.

„Reikėtų pripažinti, kad čia anaiptol nėra joks taršos mokestis, o yra mokestis, kuris mokamas už automobilį kaip turtą, nepriklausomai, ar jis važiuoja tais metais Lietuvos keliais, ar nevažiuoja, kiek jis važiuoja. Nuo kilometražo taip pat nepriklausys, o priklausys nuo automobilio techninės charakteristikos ir nuo to, ar automobilis yra pas žmogų, ar ne“, – posėdyje sakė A. Širinskienė.

„Darbietis“ Artūras Skardžius teigė, jog taršos mokesčio siūlymai paneigia pagrindinį principą „teršėjas moka“: „Automobilis, stovėdamas garaže, neteršia, jis nenaudoja degalų nei dyzelino, nei benzino, nei kito kuro“.

Pataisas palaikęs Laisvės frakcijos narys Kasparas Adomaitis teigė, jog Lietuva yra viena iš nedaugelio Europos Sąjungos šalių, kuri neturi adekvataus ir tinkamo reguliavimo. Jo teigimu, mokestis galėtų būti priimtas, tik sumažinus gyventojų pajamų mokestį.

„Nedidelėje Lietuvoje, kurioje yra 2,8 mln. gyventojų, yra 1,7 mln. automobilių, jie mums sudaro didžiulį krūvį. Tiek infrastruktūrai, tiek sveikatai, tiek klimato kaitai. (...) Net vieną kartą išvažiavus automobiliu per gatves, pravažiavus Geležinio vilko tiltu, tuneliu, jūs gaunate nemokamas subsidijas šimtams milijonų eurų. Tiek mums kainuoja šitos infrastruktūros palaikymas, ir jei būčiau aš teikęs šitą mokestį, aš būčiau jį labiau pavadinęs infrastruktūros mokesčiu ir tame aš matau didžiausią privalumą“, – sakė K. Adomaitis.

S. Gentvilas skaičiavo, kad iš šio mokesčio per metus būtų surenkama 170 mln. eurų, o 2023-2030 metais valstybės ir savivaldos biudžetus papildytų 1,19 mlrd. eurų.

Savivaldai skirtos lėšos būtų skiriamos autobusų įsigijimui, investicijoms į dviračių takus ir elektromobilių infrastruktūrą.

 

Automobilių detalės internetu

Rekomenduojami video:
Straipsnis  2 komentarų
Reklama: skelbimai
Naujienos iš interneto

Rekomenduojame perskaityti

Įspėja tėvus: socialiniuose tinkluose kuriasi pažinčių mažamečiams vaikams grupės

Įspėja tėvus: socialiniuose tinkluose kuriasi pažinčių mažamečiams vaikams grupės  0

Pasikeitė siuntimų tvarka lėtinėmis ligomis sergantiems pacientams

Pasikeitė siuntimų tvarka lėtinėmis ligomis sergantiems pacientams  0

Daliai gyventojojų negavus įspėjamųjų pranešimų, specialistai dalinasi galimomis to priežastimis

Daliai gyventojojų negavus įspėjamųjų pranešimų, specialistai dalinasi galimomis to priežastimis  2

Gyventojai kviečiami dalyvauti apklausoje dėl pensijų kaupimo

Gyventojai kviečiami dalyvauti apklausoje dėl pensijų kaupimo  0

Nacionalinis diktantas Jurbarko rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje

Rajono gyventojai rašė Nacionalinį diktantą  0

Atliekų tvarkytojai gelbstimi jurbarkiečių sumokėtais pinigais

Atliekų tvarkytojai gelbstimi jurbarkiečių sumokėtais pinigais  1

Aplinkosaugininkai pataria kaip tinkamai tvarkyti pernykščius medžių lapus ir nugenėtas šakas

Aplinkosaugininkai pataria kaip tinkamai tvarkyti pernykščius medžių lapus ir nugenėtas šakas  0

Jurbarko savivaldybė dalinasi pranešimu gyventojams

Jurbarko savivaldybė dalinasi pranešimu gyventojams  3

Pagrindinėje gatvėje – avarija vandentiekio trasoje

Pagrindinėje gatvėje – avarija vandentiekio trasoje  1

VMI įspėja dirbtinai kainas mažinančius automobilių pardavėjus

VMI įspėja dirbtinai kainas mažinančius automobilių pardavėjus  0

asociatyvinė

Ilgojo savaitgalio metu - sustiprintos prevencijos priemonės kelyje  0

Tarptautinė moters diena: šventės ištakos ir reikšmė

Tarptautinė moters diena: šventės ištakos ir reikšmė  0

„Saulės zuikučių“ grupė su auklėtojomis

Kaziuko mugė neaplenkė ir Jurbarko lopšelio-darželio „Nykštukas“  0

Šis Jurbarko miesto daugiabutis tikriausiai niekada nebus renovuotas

Kam Jurbarke rūpi daugiabučių renovacija  6

Ugniagesiai įspėja: laužų ir žolės deginimas gali užtraukti baudą

Ugniagesiai įspėja: laužų ir žolės deginimas gali užtraukti baudą  1

Jurbarke ir kituose Lietuvos miestuose - Rusijos kapitalo bendrovei priklausančios parduotuvės

Jurbarke ir kituose Lietuvos miestuose - Rusijos kapitalo bendrovei priklausančios parduotuvės  8

Facebook

Buvo sutrikusi „Facebook“ ir „Instagram“ veikla  1

VMI dalinasi patarimais kaip nepakliūti į sukčių pinkles

VMI dalinasi patarimais kaip nepakliūti į sukčių pinkles  0

Laiku nepasitikrinę sveikatos vairuotojai nebegalės dalyvauti eisme

Laiku nepasitikrinę sveikatos vairuotojai nebegalės dalyvauti eisme  0

Jurbarko PK

Jurbarko rajone sulaikytieji į areštines vežami per 100 km  0

Kokie automobiliai 2023 metais labiausiai domino pirkėjus, o kokie – vagis

Kokie automobiliai 2023 metais labiausiai domino pirkėjus, o kokie – vagis  0

Jau šį mėnesį Lietuvoje nebeliks automobilių rusiškais numeriais

Jau šį mėnesį Lietuvoje nebeliks automobilių rusiškais numeriais  2

„Sodra“ informuoja, kada kovą gyventojus pasieks išmokos ir pensijos

„Sodra“ informuoja, kada kovą gyventojus pasieks išmokos ir pensijos  0

Įspėja planuojančius kelionę į Lenkiją: šio kelio reikėtų vengti

Įspėja planuojančius kelionę į Lenkiją: šio kelio reikėtų vengti  0

Mūsų partneriai