Rekomendacijos kaip saugoti sveikatą kaitros metu

Straipsnis  1 komentarų
AŠrifto dydis+- Spausdinti

Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos įspėja apie kaitrą. 2022 m. birželio 27-30 dienomis dienos temperatūra daugelyje rajonų sieks 30–34 laipsnius karščio.

Karštis gali paveikti kiekvieno žmogaus sveikatą, bet ypač jautrūs yra kūdikiai ir vaikai iki 4 metų amžiaus, 65 metų amžiaus ir vyresni žmonės, asmenys, turintys antsvorio, dirbantys sunkų fizinį darbą, sergantys įvairiomis ligomis (endokrininės, inkstų, širdies ir kraujagyslių sistemų). Per karščius galima nukentėti dėl nudegimų, šilumos smūgio, saulės smūgio, hipoksijos (deguonies bado). Atsižvelgdami į tai, visuomenės sveikatos specialistai ragina nebūti abejingiems savo ir artimųjų sveikatai.

 

Karštą dieną visuomenės sveikatos specialistai rekomenduoja:

  • Stengtis būti patalpose, kuriose yra įrengti ventiliatoriai ar oro kondicionieriai. Neturint tokių sąlygų namuose, susiplanuoti praleisti laiką vėsiose patalpose: bibliotekoje, kino teatre, prekybos centre ar pan. Svarbu, kad patalpos oro temperatūra nebūtų žemesnė nei 18 ºC.
  • Dažniau gerti skysčių – visą dieną po truputį, nelaukiant, kol pradės kamuoti troškulys. Geriausiai tam tinka mineralinis, mineralizuotas, geriamasis arba pasūdytas vanduo. Vengti alkoholinių gėrimų, skysčių su kofeinu, gėrimų su cukrumi ar saldikliais – jie skatina didesnį skysčių išsiskyrimą.
  • Vengti riebių ir sunkiai virškinamų patiekalų. Valgyti daugiau skystų produktų, lengvai virškinamų liesų pieno produktų, vaisių ir daržovių. Maistas, pavyzdžiui, mėsa, kuris turi daug baltymų, didina metabolinės šilumos gamybą ir skatina vandens netekimą.
  • Einant į lauką, užsidėti galvos apdangalą arba vietoj galvos apdangalo naudoti skėtį. Taip pat lauke dėvėti saulės akinius su UVA ir UVB filtru.
  • Dėvėti lengvus, šviesius, natūralaus audinio, neveržiančius, orui pralaidžius drabužius.
  • Naudoti apsauginius kremus nuo saulės su kuo didesniu apsaugos faktoriaus skaičiumi (30 SPF ir daugiau). Apsauginiais kremais pasitepti reikia 30 min. prieš išeinant į lauką.
  • Poilsiui gamtoje pasirinkti vietą pavėsyje, vengti tiesioginių saulės spindulių, riboti buvimo saulėkaitoje laiką, būti po skėčiais. Ypač pavojinga užmigti saulės atokaitoje.
  • Nepalikti uždarytame automobilyje vyresnio amžiaus ar neįgalių žmonių, vaikų, gyvūnų, net ir tuomet, jei visi langai atviri. Automobiliai labai greitai įkaista, todėl likusiems automobilyje gali grėsti šilumos smūgis. Patikrinti, ar vaikiškos sėdynės paviršius bei saugos diržai nėra per karšti, kad vaikas nenusidegintų.
  • Riboti fizinį aktyvumą, ypač vidurdienį – nuo 11 iki 17 valandos. Sodo, daržo bei kitus ūkio darbus susiplanuoti atlikti anksti ryte arba vakare. Dirbantiems karštyje darbuotojams numatyti specialias pertraukas vėsioje vietoje, kurių trukmę ir dažnumą darbdavys nustato savo nuožiūra, tačiau ne rečiau nei kas 1,5 val.
  • Dažnai naudotis vėsiu dušu ar vonia.
  • Palaikyti namų aplinką vėsią. Langus uždengti šviesios spalvos užuolaidomis, ritininėmis užuolaidomis ar medžiaga su aliuminio paviršiumi, kuri atspindėtų saulės spindulius. Dienos metu langus namuose uždaryti ir atverti tik vakare, kai oro temperatūra būna nukritusi.
  • Dieną naudoti kuo mažiau elektrinių įrenginių, dirbtinės šviesos, nes tai sukuria papildomai karščio.Jeigu yra galimybė, miegoti vėsesniame kambaryje.
  • Sekti jutiminę temperatūrą ir UV indeksą, kuriuos galima rasti Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos tinklalapio skiltyje „Prognozės– UVI prognozės“.
  • Sergant širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, stebėti savo sveikatos būklę. Atminti, kad esant dideliems karščiams paskirtų vaistų poveikis gali pakisti, todėl būtina pasitarti su šeimos gydytoju dėl vaistų vartojimo, jų dozės.

Skubiai kreiptis medicinos pagalbos:

  • esant gausiam prakaitavimui ir raumenų mėšlungiui (traukuliams);
  • kūno temperatūrai pakilus >40oC, esant karštai ir šlapiai odai;
  • radus sumišusį ar be sąmonės žmogų.
Rekomenduojami video:
Straipsnis  1 komentarų
Reklama: skelbimai
Naujienos iš interneto

Rekomenduojame perskaityti

„Tele2“ pristato eSIM paslaugą „Apple“ laikrodžiams: siūlo išskirtinėmis sąlygomis

„Tele2“ pristato eSIM paslaugą „Apple“ laikrodžiams: siūlo išskirtinėmis sąlygomis  0

Kaip užtikrinti katės gyvenimo ilgaamžiškumą?

Kaip užtikrinti katės gyvenimo ilgaamžiškumą?  0

Baigus mokyklą reikėtų nepamiršti pasirūpinti sveikatos draudimu

Baigus mokyklą reikėtų nepamiršti pasirūpinti sveikatos draudimu  0

Dirbtinis intelektas sugeneruotas DI

ChatGPT naudojimas darbe: produktyvumo įrankis ar papildomos rizikos?  0

Komisija priėmė saugaus eismo sprendimus, tačiau vienas iš jų atidėtas kitam posėdžiui

Komisija priėmė saugaus eismo sprendimus, tačiau vienas iš jų atidėtas kitam posėdžiui  0

Rinkimuose į Europos Parlamentą  daugiausiai jurbarkiečių rinkosi socialdemokratus

Rinkimuose į Europos Parlamentą daugiausiai jurbarkiečių rinkosi socialdemokratus  0

Asociatyvi.

Finansiniai sukčiai nesnaudžia. Kaip atpažinti naujas apgavystės schemas  1

Ką daryti įkandus šuniui ir kaip to išvengti

Ką daryti įkandus šuniui ir kaip to išvengti  1

Lietuvių kalbos egzamino temos: apie vaizduotę, kraštutinimus, intymumą ir muziką

Lietuvių kalbos egzamino temos: apie vaizduotę, kraštutinimus, intymumą ir muziką  1

Šienavimo ir želdinių tvarkymo ypatumai: kaip išsaugoti paukščius ir laukinius žvėris

Šienavimo ir želdinių tvarkymo ypatumai: kaip išsaugoti paukščius ir laukinius žvėris  1

Birželis – policijos vykdomos prevencinės priemonės

Birželis – policijos vykdomos prevencinės priemonės  2

VšĮ Šilalės ligoninė ieško gydytojų

VšĮ Šilalės ligoninė ieško gydytojų  0

Hidrauliniai bandymai birželį: kada ir kiek laiko nebus karšto vandens

Hidrauliniai bandymai birželį: kada ir kiek laiko nebus karšto vandens  0

Daugiau saugiklių azartiniams lošimams žmonių saugumui

Daugiau saugiklių azartiniams lošimams žmonių saugumui  0

Ministerija primena: eidami į vaistinę įsigyti receptuose išrašytų vaistų nepamirškite asmens dokumento

Ministerija primena: eidami į vaistinę įsigyti receptuose išrašytų vaistų nepamirškite asmens dokumento  0

Kas šeštas lietuvis prie vairo yra sėdęs išgėręs

Kas šeštas lietuvis prie vairo yra sėdęs išgėręs  0

Prasideda laikraščio „Mūsų laikas“ prenumerata antrajam 2024 metų pusmečiui!

Prasideda laikraščio „Mūsų laikas“ prenumerata antrajam 2024 metų pusmečiui!  1

Jurbarkiečių pamėgtuose paplūdimiuose maudytis saugu

Jurbarkiečių pamėgtuose paplūdimiuose maudytis saugu  0

Svajojate apie ramų ir atpalaiduojantį laiką prie jūros? Turime puikią naujieną!

Svajojate apie ramų ir atpalaiduojantį laiką prie jūros? Turime puikią naujieną!  0

Vairuotojai kviečiami pasitikrinti sveikatą: labiausiai suklusti turėtų 30-mečiai ir 65-mečiai

Vairuotojai kviečiami pasitikrinti sveikatą: labiausiai suklusti turėtų 30-mečiai ir 65-mečiai  0

Nedarbingumo pažymėjimus galės išduoti slaugytojai ir akušeriai

Nedarbingumo pažymėjimus galės išduoti slaugytojai ir akušeriai  0

Europos tamsiąją medunešę bitę siūloma įrašyti į Saugomų gyvūnų, augalų ir grybų rūšių sąrašą

Europos tamsiąją medunešę bitę siūloma įrašyti į Saugomų gyvūnų, augalų ir grybų rūšių sąrašą  0

Asociatyvi

Už šunų nepriežiūrą, ir lojimą – baudos  0

Kaip elgtis miškuose, nesukeliant gaisro pavojaus

Kaip elgtis miškuose, nesukeliant gaisro pavojaus  2

Mūsų partneriai