Pėstieji Jurbarko gatvėse - nesaugūs
Praėjusios savaitės trečiadienį, lapkričio 27 dieną, Jurbarko rajono savivaldybės didžiojoje salėje pristatytoje „Saugaus eismo planavimo Jurbarko mieste“ galimybių studijoje, nesaugiausiais eismo dalyviais Jurbarko mieste buvo įvardinti pėstieji, kurie, pasak šios studijos rengėjo UAB „Strateginiai transporto sprendimai” projektų vadovo Algio Orlicko, net ir pėsčiųjų perėjose nėra saugūs nei šviesiuoju, nei tamsiuoju paros metu.
PĖSTIEJI JIEMS SKIRTOSE PERĖJOSE NĖRA SAUGŪS NEi DIENĄ, NEI NAKTĮ
Prieš savaitę į Jurbarką atvykę UAB „Strateginiai transporto sprendimai“ atstovai, pristatė pirmąjį šios studijos rengimo etapą, kurio metu buvo atliekami stebėjimai, kaip Jurbarko mieste užtikrinamas saugus eismas.
Daugiausiai pastabų studijos rengėjai turėjo dėl eisme dalyvaujančių pėsčiųjų saugumo miesto gatvėse užtikrinimo.
Anot jų, Jurbarke nėra iki galo užtikrintas pėsčiųjų, įžengiančių į pėsčiųjų perėją, matomumas, ne prie visų pėsčiųjų perėjų yra įrengtas apšvietimas, o kai kuriose vietose pėstieji, eidami per skersai gatves įrengtas pėsčiųjų perėjas, yra priversti kur kas ilgesnį laiką būti važiuojamojoje kelio dalyje ir turi įveikti didesnį atstumą. Sudėtinga kai kuriose miesto vietose pėsčiųjų perėjomis naudotis ir neįgaliesiems.
Pavyzdžiui, jeigu asmuo su neįgaliojo vežimėliu norėtų patekti iš vienos Algirdo gatvės (einančios pro pat paminklą Vytautui Didžiajam) pusės į kitą, vienas pats jis to negalėtų padaryti, nes abiejose gatvės pusėse šaligatvio bortai neturi jokio nuožulnumo, pritaikyto neįgaliesiems. Ir tokių vietų Jurbarke yra ne viena.
Studiją apie sudėtingas pėsčiųjų matomumo sąlygas jiems skirtose perėjose rengiantys specialistai nustatė Vytauto Didžiojo ir K. Donelaičio gatvių sankryžoje, ties „Nykštuko“ darželiu. Čia tiek iš vienos, tiek iš kitos gatvės pusėse esančių krūmų pėsčiasis gali išnirti pačią paskutinę sekundę, kai vairuotojui sustabdyti savo automobilį gali nebelikti laiko.
Ne ką lengviau vairuotojams pėstieji pastebimi ir S. Daukanto gatvės gale, prie Naujamiesčio pagrindinės mokyklos. Čia ne tik nėra tinkamo matomumo, leidžiančio laiku pastebėti perėjos link artėjančius vaikus, bet ir dėl šioje vietoje neįrengto apšvietimo, tamsiuoju paros metu juos sunku pastebėti ir pačioje pėsčiųjų perėjoje.
Apšvietimo nėra ir šalia Vytauto Didžiojo mokyklos esančioje pėsčiųjų perėjoje, kurioje prieš porą savaičių nukentėjo pėsčiasis.
Problematiška vieta dėl nepakankamo matomumo studijoje buvo įvardinta ir Algirdo gatvės atkarpa ties „Maximos“ prekybos centru, kur pėsčiųjų matomumą vienoje gatvės pusės sumažina pačiame pakraštyje sustatyti konteineriai, o kitoje – aikštelėje paliekami automobiliai.
Nesaugūs pėstieji yra ir pačiame miesto centre – Dariaus ir Girėno gatvėje, šalia knygyno. Čia dėl įstrižai sustatytų automobilių, nuo užmiesčio artėjantys vairuotojai pėsčiuosius pastebi tik tada, kai jie jau būna įžengę į gatvę.
Nepatogi ši vieta ir pėstiesiems. Šaligatvio bortas ties dešiniuoju pėsčiųjų perėjos kraštu nėra pažemintas ir todėl nepatogus tiek senesnio amžiaus žmonėms, tiek keliaujantiems su mažais vaikams, tiek ir žmonėms, turintiems negalią. Panašios pastabos buvo išsakytos ir apie tos pačios gatvės atkarpą, einančią pro centrinį miesto paštą.
MIESTE ĮRENGTOS SANKRYŽOS YRA PER PLAČIOS IR NETINKAMAI PAŽYMĖTOS
Galimybių studijos rengėjai nemažai pastabų išsakė ir mieste įrengtoms sankryžoms. Didžiausiais trūkumais buvo įvardinti per dideli sankryžų užimami plotai, blogas jų planavimas, netinkamas ženklinimas ir eismo organizavimas jose bei nesaugūs gatvių prisijungimo kampai.
Potencialiai nesaugia vieta rengiamoje studijoje įvardinama trišalė nereguliuojama sankryža, esanti Knygnešių ir Barkūnų gatvių sankirtoje. Šios sankryžos trūkumais įvardinama plati sankryžos zona, turinti plačias eismo juostas, kuriose galimos pavojingas judėjimo trajektorijos, manevro laisvė, posūkio spindulio didinimas išvažiuojant ir įvažiuojant į sankryžą.
Dėl tokių pačių priežasčių į per plačių sankryžų sąrašą patenka irnereguliuojama sankryža Knygnešių, Vydūno ir Miškininkų gatvių susikirtime.
Vairuotojai itin atsargūs turi būti artėdami prie K. Donelaičio ir Vasario 16–osios gatvių sankryžos, kur nėra užtikrintas matomumas iš kairės pusės (užstoja gyvatvorė ir medžiai). K. Donelaičio g. eismas yra leidžiamas tik viena kryptimi, tačiau kitoje sankryžos pusėje iš priešingos krypties prieš gatvių susikirtimą įrengtas kelio ženklas klaidina vairuotojus.
Blogu sankryžos planavimo pavyzdžiu taip pat buvo pateikta Vytauto Didžiojo, Kalninės ir S. Daukanto gatvių susikirtimo vieta.
Specialistai pastebėjo, jog šios sankryžos planavimas nėra tinkamas todėl, kad padarytas smailus kampas tarp 2 šalutinių gatvių apsunkina įvažiavimą į sankryžą. Sukančiam į šalutines gatves vairuotojui čia sunku įvertinti posūkio kampo dydį, o dėl netipinės sankryžos konfigūracijos pėsčiųjų perėjos yra ilgos ir pėstiesiems nesaugios.
Dar viena vieta, kur ateityje nelaimių tikrai nepavyks išvengti, buvo nurodyta Vilniaus ir P. Cvirkos gatvių sankryža, esanti šalia naujosios viešosios miesto bibliotekos. Artėjant šalutine P. Cvirkos gatve prie sankryžos, dėl abipus gatvės esančių pastatų ir tvorų šioje vietoje vairuotojams nėra užtikrintas matomumas.
REMIANTIS STATISTIKA NUSTATYTOS PAVOJINGIAUSIOS VIETOS
Rengiant galimybių studiją buvo atsižvelgiama į trejų paskutinių metų eismo įvykių statistiką. Nuo 2010 metų ir šių metų pirmojo pusmečio Jurbarko mieste įvyko 25 eismo įvykių, kurių metu 1 žmogus žuvo, o 29 buvo sužeisti.
Pačiomis pavojingiausiomis miesto vietomis įvardinamos dvi sankryžos – Dariaus ir Girėno ir Vydūno gatvių sankryža, esanti prie stoties ir Dariaus ir Girėno bei Vytauto Didžiojo gatvių sankryža, esanti pačiame miesto centre. Pavojinga, pasak specialistų, yra ir Dariaus ir Girėno gatvės atkarpa, einanti ties prekybos centru „IKI“ .
Komentuodami šiose vietose įvykstančių eismo įvykių priežastis, pagrindinėmis iš jų buvo įvardintas apsaugos pėstiesiems, kertantiems gatvę perėjoje, nebuvimas ir nepakankamai apšviestos perėjos.
Itin pavojinga eismo saugumo atžvilgiu studijoje įvardinama visa Lauko gatvė. Beveik visose vietose, kur ši gatvė susikerta su šalutinėmis, matomumas yra labai mažas. Vienur pastebėti atvažiuojančius automobilius trukdo sankryžos pakraščiuose augantys krūmai ir medžiai, o kitur per arti gatvės pastatytos tvoros ir pastatai.
Jau ne vienerius metus saugaus eismo užtikrinimo srityje dirbantys specialistai negailėjo kritikos ir naujausiai Jurbarko mieste įrengtai infrastruktūrai – žiedinei sankryžai šalia paminklo Vytautui Didžiajam ir šalia Jurbarko Antano Giedraičio –Giedriaus gimnazijos įrengtai naujo tipo pėsčiųjų perėjai. Jeigu pastarajai, pasak specialistų, trūksta tik apšvietimo tamsiu paros metu, tai naujajai žiedinei sankryžai pastabų buvo išsakyta kur kas daugiau.
Studijos rengėjams nepatiko ne tik pats sankryžos planavimas, bet šalia jos trūksta ir papildomų priemonių, padedančių išvengti eismo įvykių šioje vietoje.
Saugaus eismo specialistai stebėjosi, kodėl įrengiant šią sankryžą, iš šiaurinės Vytauto Didžiojo gatvės pusės atvažiuojančių vairuotojų greitis nebuvo papildomai apribotas greitį mažinančiais kalneliais arba greitį ribojančiais ženklais, nes tikimybė, jog iš tos pusės miesto centro link atvažiuojanti mašina gali nesuspėti praleisti tuo metu jau žiede esančio ir pirmumo teisę turinčio automobilio, pasak jų, yra labai didelė.
RENGIAMĄ GALIMYBIŲ STUDIJĄ GALI PAPILDYTI IR PATYS JURBARKIEČIAI
Lapkričio 27 dieną Jurbarke buvo pristatytas tik pirmasis šios studijos rengimo etapas. Pasak UAB „Strateginiai transporto sprendimai” projektų vadovo Algio Orlicko, antrojo etapo metu bus stebima, kaip eismo saugumas Jurbarko mieste užtikrinamas šaltuoju metų laiku.
Baigus visus stebėjimo darbus, bus atlikta nustatytų problemų analizė ir savivaldybei pateikti siūlymai kaip tas problemas spręsti.
Kadangi šios galimybių studijos rengėjai nėra vietiniai, jie prašo visų jurbarkiečių pagalbos informuojant ir apie kitas, galbūt studijos rengėjų nepastebėtas, pavojingas vietas. Savo pasiūlymus ir pastabas galima siųsti elektroniniu paštu algis@strs.lt
PŮJČKY DO 24 HODIN.
Raudonės pilis dirbs ir antrąją Kalėdų dienąPůjčky do 24 hodin po celé ČR. Měli jsme pro Vás nejnovější nabídky půjček...