Jurbarko ir Greičių karjeruose maudytis galima
Praėjusią savaitę Jurbarko rajono savivaldybė skelbė, kad Jurbarko ir Greičių karjerų vanduo neatitinka higienos normos reikalavimų. Ištyrus vandenį pakartotinai, paaiškėjo, kad pavojaus nebeliko ir šiuose vandens telkiniuose maudytis saugu.
2024 m. birželio 25 d. Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos specialistams pakartotinai paėmus vandens mėginių pavyzdžius iš Jurbarko karjero ir Greičių karjero ir atlikus mikrobiologinius tyrimus nustatyta, kad šių telkinių vandens kokybė atitinka higienos normos reikalavimus ir nekelia grėsmės žmonių sveikatai (žarninių enterokokų ir žarninių lazdelių (Escherichia coli) skaičius leidžiamų normų neviršijo).
Nemuno upės ties Jurbarku ir Mituvos užtvankos vandens kokybė taip pat atitiko higienos normos reikalavimus, keliamus maudyklų vandens kokybei, ir nekelia grėsmės žmonių sveikatai (žarninių enterokokų ir žarninių lazdelių (Escherichia coli) skaičius leidžiamų normų neviršijo).
Būtent šios bakterijos ir parodo, ar vanduo yra užterštas, ar ne. Maudantis mikroorganizmais užterštame vandenyje galima susirgti odos, akių, ausų, viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis, o nurijus tokio vandens – gresia virškinamojo trakto ligos.
Birželio 19 d. visuomenės sveikatos priežiūros specialistai taip pat paėmė paplūdimio smėlio mėginius dėl žmogui patogeninių helmintų ir jų kiaušinėlių ištyrimo iš stebimų Jurbarko ir Greičių karjerų maudyklų paplūdimių. Gauti smėlio parazitologiniai tyrimų rezultatai parodė, kad smėlio kokybė atitinka higienos normos reikalavimus (žmogui patogeninių kirminų kiaušinėlių ir jų lervų nerasta).
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistai vandens mėginių pavyzdžius iš Nemuno upės prie Jurbarko, Mituvos užtvankos, Jurbarko karjero ir Greičių karjero vėl paims 2024 m. liepos 3 d. Jurbarko rajono savivaldybė skelbia, kad apie gautus tyrimų rezultatus informacija bus pateikta iki 2024 m. liepos 8 d.
Įdomu, kad taip elektrotechnika patobulėjo:)
Nemuno keltų istorija. Keltai: nuo irklinio „skraidančio“ iki elektra varomo