Istorinio Lietuvai krovinio kelionė naktį iš lovų pakėlė tūkstančius klaipėdiečių
Vidurnaktį iš šeštadienio į sekmadienį iš Klaipėdos uosto į naftos perdirbimo bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklą Mažeikiuose pradėtas gabenti milžiniškas reaktorius sukėlė netikėtą klaipėdiečių dėmesį: žmonių minios rinkosi tiesiog gatvėse, stebėjo ir lydėjo krovinį pėsčiomis bei laidė įvairius juokelius.
„Šventas vamzdis“, „Tūkstantmečio įvykis“, „Gal čia dalija sausą davinį, kad susirinko tiek žmonių“, „Sužinosime kiek yra žingsnių nuo Klaipėdos iki Mažeikių“, - šypsodamiesi tarsi į kino teatrą senasą atėję juokelius laidė klaipėdiečiai. Visgi, reikia pripažinti, kad tokių gabaritų krovinio iš arti savo akimis nėra matę nei klaipėdiečiai, nei kitų mūsų šalies miestų piliečiai.
Krovinys sveria net pusantro tūkstančio tonų, net 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio.
Vidurnaktį į Klaipėdos gatves stebėti, ar krovinys saugiau keliauja ir negadina miesto infrastruktūros, atvyko ir Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus, ir vicemerė Lina Šukytė-Korsakė ir Klaipėdos savivaldybės adminisstracijos direktorius Andrius Žukas.
Visa tai jie stebėjo su savotišku jauduliu, nes krovinys išties nestandartinis ir kilo abejonių, ar asfaltas atlaikys tokį didžiulį svorį ir ar neįvyks kokių nors netikėtų incidentų. Italijoje pagamintas reaktorius bus montuojamas „Orlen Lietuva“ gamyklos giluminio naftos perdirbimo įrenginyje.
Mažeikius šis milžiniškas krovinys turėtų pasiekti tik rugpjūčio 18 dieną po vidurdienio. Iš viso pagal planą krovinio gabenimo kelionė truks beveik dvi savaites, iš viso teks įveikti 145 km. Krovinį lydį didžiulės įvairių tarnybų pajėgos.
Jis daugiausia bus gabenamas naktį, ankstyvą rytą bei vėlyvą vakarą. Krovinys bus vežamas iš anksto suplanuotu maršrutu per Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajonus vidutiniu 3 kilometrų per valandą greičiu ir stos specialiai įrengtose poilsio aikštelėse.
Ruožuose, kuriuose bus gabenamas reaktorius, numatomi eismo ribojimai.
Iki 970 mln. eurų šiuo metu pabrangęs „Orlen Lietuva“ gamyklos Mažeikiuose modernizavimas yra didžiausias investicijų projektas Lietuvoje per „Orlen“ veiklos istoriją nuo 2006 metų, jį numatoma baigti iki 2024 metų pabaigos.
Nestandartinio krovinio pervežimas organizuotas nuo 2019 metų ir pagaliau jis jau pradėjo savo kelionę.
Skelbiama, kad reaktorių „Orlen Lietuvai“ į Klaipėdos uostą gabeno išskirtinis laivas „Jumbo Jubilee“.
„ORLEAN Lietuva“ š. m. rugpjūčio 6-18 dienomis Šiaurės Lietuvoje rekomenduojame keliones planuoti iš anksto su laiko atsarga, esant galimybei rinktis kitus maršrutus, sekti kelių ženklinimo informaciją ir kelionės maršrutą žemėlapyje.
Liūdna, kad meras su Baliukynaite nesuvokia, kas Jurarke kuria tikrą meną ir puoseleja reiiškraipy...
Muziejų darbą paralyžiuoja vidiniai nesutarimai