Į vairavimo egzaminą įtrauktos taupaus vairavimo užduotys
Vykdant Europos Komisijos patvirtintą direktyvą dėl vairuotojų pažymėjimų išdavimo pakeitimų, nuo šių metų sausio 1 d. pakoreguoti vairavimo egzamino vertinimo reikalavimai. Į praktinio vairavimo egzaminą įtrauktas saugaus ir taupaus vairavimo žinių bei praktinių įgūdžių patikrinimas. Direktyvoje nustatyta, kad vairuotojai per egzaminą turės važiuoti taip, kad būtų užtikrinta eismo dalyvių sauga, mažinamas degalų naudojimas ir išmetamųjų teršalų kiekis įsibėgėjant, lėtėjant, važiuojant į įkalnę ir nuokalnę, perjungiant pavaras. Ekovairavimas pristato naują vairavimo kultūrą, kuri geriausiai leidžia išnaudoti pažangias transporto priemonių technologijas ir kartu didinti kelių eismo saugumą, o tuo pačiu prisideda prie klimato apsaugos ir taršos mažinimo.
„Pagal naujus principus važiuosim daug saugiau, taupiau ir ekonomiškiau”, - sako Jurbarko saugaus eismo centro savininkas Česlovas Blažys. Jo vadovaujama įmonė praėjusį savaitgalį buvo apdovanota kaip geriausia Jurbarko įmonė nominacijoje „Inovatyvūs verslo sprendimai 2013”.
Su šiais ekovairavimo principais ir jų praktinio pritaikymo būdais ir nauda dar praėjusiais metais susipažino Jurbarko saugaus eismo centro savininkas Česlovas Blažys. Jis dalyvavo dviejų dienų mokymuose Vilniuje, kur susipažino su šia ekovairavimo technika. Po mokymų jam buvo išduotas pažymėjimas „Ekovairavimo diegimas pradedančiųjų vairuotojų mokyme“. Pagal naująją mokymo programą taip pat buvo apmokyta daug kitų vairavimo mokyklų atstovų iš įvairių Lietuvos miestų.
„Pagal naujus principus važiuoji daug saugiau, taupiau ir ekonomiškiau. Tai duoda naudos eismo saugumui. Kadangi tai yra įtraukta į vairavimo egzaminą, šiuos principus mes apžvelgiame ir savo mokykloje. Instruktoriai jau yra susipažinę su šiais kriterijais, todėl juos nuolat akcentuoja mokiniams“, - sakė Č. Blažys.
Yra 5 auksinės ekovairavimo taisyklės:
Pirmoji – numatykite eismo srautą. Stebėkite kelią kiek galima toliau į priekį (žinoma, nepamirškite ir kitų krypčių) ir prognuozuokite tolimesnius savo veiksmus, padedančius laiku priimti sprendimus tolygiam, sklandžiam ir saugiam vairavimui užtikrinti. Veikite vietoje to, kad tik reaguotumėte – didinkite savo veiksmų laisvę, išlaikydami tinkamą atstumą tarp transporto priemonių, leidžiantį išnaudoti automobilio inerciją (didesnis saugumo atstumas, atitinkantis apytiksliai 3 sekundes iki priekyje esančio automobilio, optimizuoja galimybes subalansuoti greičio svyravimus eismo sraute – leidžia tolygiai vairuoti pastoviu greičiu).
Antroji - išlaikykite nuolat pastovų greitį prie žemų variklio sūkių. Važiuokite tolygiai, naudodami kiek įmanoma aukštesnę pavarą prie žemų variklio sūkių.
Trečioji - anksti perjunkite pavaras. Perjunkite aukštesnę pavarą prie apytiksliai 2000 aps./min. Atsižvelkite į eismo sąlygas, saugumą ir automobilio technines charakteristikas.
Ketvirtoji - dažnai tikrinkite padangų slėgį. Bent kartą per mėnesį ir prieš važiavimą dideliu greičiu naudokite tinkamai pripūstas padangas, nes per mažas padangų slėgis mažina važiavimo saugumą ir daugiau išeikvojama kuro. Tikslų savo automobilio padangų slėgį (pagal apkrovą, didžiausią slėgį ir važiavimo greitį) rasite automobilio naudojimo žinyne.
Penktoji - turėkite omenyje, kad bet kokiai papildomai energijai reikia kuro ir tai kainuoja pinigus. Protingai naudokite oro kondicionierių ir elektrinius prietaisus bei išjunkite juos, kai jie nereikalingi. Elektrinė energija verčiama iš variklyje papildomai sudeginamo kuro, taigi elektros prietaisai neveikia nemokamai – jie visada sunaudoja papildomą kuro kiekį ir kainuoja pinigus. Venkite bereikalingo svorio ir aerodinaminio pasipriešinimo.
Pasak Č. Blažio, šias penkias auksines vairavimo taisykles reikia žinoti ir jų laikytis. Šiuolaikinis vairuotojas yra sumanus ir atsakingas, kuriam svarbu ne tik taupyti degalus, bet ir tausoti gamtos resursus. „Automobilyje neturėtų būti per daug nereikalingų daiktų. Bagažinė taip pat neturėtų būti perkrauta. Atidaryti automobilio langai ar be reikalo įjungtas kondicionierius taip pat papildomai naudoja kurą. Visi šie papildomi veiksniai, apie kuriuos mes ne visda pagalvojame, susideda į taupumą. Didėja ne tik kuro sąnaudos, bet ir oro tarša. Visus patarimus taikyti griežtai laikantis principo „Pirmiausia – saugumas“, - sakė saugaus eismo centro savininkas.
Pono Česlovo teigimu, būsimi vairuotojai, laikydami vairavimo egzaminą VĮ „Regitra“, turi laikytis ekovairavimo principų, ekovorairavimas nėra įtrauktas į kritinių klaidų sąrašą. Tai tik papildomas reikalavimas. Normaliai vairuojant automobilį, jaunas vairuotojas jį vairuoja ekologiškai ir ekonomiškai - neviršija greičio ir daugiau paiso kelių eismo taisyklių. Kiekvienais metais atsiranda vis kas nors naujo, tačiau pačios kelių eismo taisyklės nesikeičia. Keičiasi tik tokie papildomi elementai, tokie kaip kelio ženklų sąvokos ir pan. Kiekvienoje valstybėje yra tam tikrų savitumų, tačiau vis labiau stengiamasi taikytis prie Europos Sąjungos.
Kelių eismo taisyklių knygelė kiekvienais metais storėja, o išlaikyti egzaminus tampa vis sunkiau. „Yra numatyta, kad iki 2017 m. vairavimo egzamino išlaikomumas turėtų siekti apie 70 procentų. Respublikos vidurkis šiuo metu yra apie 40 procentų. Pagrindas – B kategorija. Taigi, turime iki to užaugti. Šiuo metu žmonių, norinčių mokytis vairuoti, nuolat mažėja. Jaučiamas didelis jaunų žmonių „nutekėjimas”. Dauguma jų išvyksta gyventi svetur“, - sakė saugaus eismo centro savininkas.
Trumpai apie saugų eismą Jurbarko mieste
Šiuo metu yra atliekama Saugaus eismo planavimo Jurbarko mieste galimybių studija. Tačiau jau dabar yra pastebimi šie pagrindiniai sankryžų įrengimo trūkumai: neužtikrintas matomumas sankryžose, plati sankryžos zona, netinkamas eismo organizavimas, nesaugus gatvių prisijungimo kampas, blogas sankryžų planavimas bei netinkamas kelio ženklų ir ženklinimo naudojimas. Jurbarkas pasižymi specifinėmis sankryžomis, šios zonos susiformavusios jau seniai. Šiuos trūkumus turėtų spręsti Saugaus eismo komisija ir Jurbarko rajono savivaldybė. Reikia tikėtis, kad palaipsniui šios problemos bus išspręstos, nors jų sprendimui reikalingi nemaži pinigai.
IĮ „Jurbarko saugaus eismo centras“ pripažinta viena geriausių rajono įmonių
Sausio 17 d. Jurbarko koncertų ir parodų salėje vyko „Geriausių Jurbarko rajono įmonių apdovanojimai 2013“. Jurbarko saugaus eismo centrui buvo įteiktas apdovanojimas nominacijoje „Inovatyvūs verslo sprendimai 2013”.
„Šį apdovanojimą gavome dėl taip vadinamo „95 kodo“, kurį pradėjome vykdyti praėjusiais metais. Pagal Europos Sąjungos bendrijos reikalavimus, vairuotojai, vežantys krovinius už atlygį, turi turėti profesinės kvalifikacijos pažymėjimą“, - sakė Č. Blažys.
„95 kodas“ - tai pradinė profesinė kvalifikacija arba kvalifikacijos tobulinimo periodiniai mokymai kroviniams ir/arba keleiviams vežti už atlygį. Visiems C1, C1E, C, CE kategorijų vairuotojams, norintiems gabenti krovinius už atlygį ir įgijusiems vairavimo teisę po 2009 m. rugsėjo 10 d., privaloma įgyti šią pradinę profesinę kvalifikaciją. Šios kvalifikacijos periodiniai mokymai vykdomi jau turintiems C1, C1E, C, CE kategorijų vairuotojų pažymėjimą ne vėliau kaip kas 5-erius metus.
„Lietuvoje tokių įstaigų nėra daug, tačiau buvome pirmieji, kurie 2013 metais balandžio 1 dieną pagal naujausius reikalavimus ir standartus gavome licenciją organizuoti šiuos mokymus savo vairavimo mokykloje“, - pasakojo ponas Česlovas.
Įstaigoje vykdomi ir kiti papildomi kursai vairuotojams, ne tik praradusiems teises, pažeidusiems Kelių eismo taisyklių reikalavimą (-us), bet ir pradedantiesiems.
Rekomenduojami video:
☰Straipsnis
0 komentarų
O apie Nykštuko darželį nieko niekas nekalba? Kodėl niekam neįdomu, kad šita vieta galimai ruošiama...
Darbuotojų pasikeitimai savivaldybės administracijoje, įstaigose ir įmonėse