ES investicijos – laivybai Nemunu tarp Kauno ir Kuršių marių gerinti

Straipsnis  0 komentarų
AŠrifto dydis+- Spausdinti

Per artimiausius trejus metus Nemuno upės ruože nuo Kauno iki Atmatos upės žiočių numatoma stipriai pagerinti laivybos sąlygas – įrengti upės tėkmę reguliuojančias bunas, užtikrinti reikiamą laivakelio gylį ir plotį. Šiuo ruožu bus patogu plaukioti keleiviniams laivams ir krovininėms baržoms. Projektui įgyvendinti laikinai einančio susisiekimo ministro pareigas Jaroslavo Narkevič įsakymu skirta 23,3 mln. eurų Europos Sąjungos fondų investicijų. Bendra projekto vertė – 28,3 mln. eurų.

„Atnaujinta laivyba Nemunu – didžiausia Lietuvos upe – suteiks privalumų ekonominiu, aplinkosaugos ir turizmo atžvilgiu. Atlikus numatytus darbus, tarp Kauno ir Kuršių marių galės saugiai ir patogiai plaukioti keleiviniai laivai ir krovinių baržos. Atsiras galimybė didelius kiekius krovinių perkelti iš kelių ir geležinkelių į upių transportą, taigi gabenti krovinius bus galima gerokai pigiau ir draugiškiau aplinkai“, – sako laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas J. Narkevič.

 Per daugelį metų dėl finansinių ir techninių pajėgumų trūkumo Nemuno laivakelyje susiformavo seklumos. Jų formavimąsi skatina tai, kad upėje esantys hidrotechnikos statiniai – bunos dėl blogos techninės būklės nebeatlieka savo funkcijos. Siekiant, kad vaga būtų mažiau užnešama, būtina sutvarkyti esamas ir, esant poreikiui, įrengti naujas bunas ar kitas vagos tvarkymo priemones. Modernizavus kelią, bunos formuos reikiamų matmenų laivakelį, kurį natūraliai gilins susiaurėjusi srovės tėkmė. Vidaus vandens kelių direkcija kelio matmenis galės išlaikyti atlikdama valymo ir kitus priežiūros darbus.

 Vidaus vandens kelių direkcijos duomenimis, tokio masto Nemuno tvarkymo darbai nebuvo vykdyti jau beveik 100 metų. Dėl susidarančių seklumų laivybos sąlygos itin pablogėja sausrų metu. Tuo tarpu verslo susidomėjimas galimybe plukdyti krovinius Nemunu jaučiamas jau dabar – atlikus apklausą paaiškėjo, kad jau iškart įgyvendinus projektą krovinių vežimo vandens transportu paklausa sudarys apie 300 tūkst. t per metus.

 Lietuvos vidaus vandenų kelias Nemuno upe ir Kuršių mariomis Kaunas–Klaipėda (E41) priklauso transeuropiniam transporto tinklui TEN-T. Jis priskirtas tarptautinės reikšmės vidaus vandenų keliams ir per Klaipėdos valstybinį jūrų uostą jungiasi su tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje, o per Kuršių marias – su Vakarų Europos vidaus vandenų kelių sistema.

Šiuo metu Susisiekimo ministerijos iniciatyva rengiama Ilgalaikė laivybos Nemunu atnaujinimo programa (studija), siekiant sukurti darnią, nenuostolingą, konkurencingą turistinio ir krovininio vandens transporto sistemą visame vidaus vandenų kelių tinkle nuo Nemuno aukštupio iki žemupio.

Susisiekimo ministerijos inf. ir nuotr.

Rekomenduojami video:
Straipsnis  0 komentarų
Reklama: skelbimai
Naujienos iš interneto

Rekomenduojame perskaityti

Šiandien – nacionalinių parkų ir Viešvilės rezervato gimtadieniai

Šiandien – nacionalinių parkų ir Viešvilės rezervato gimtadieniai  0

Išbandymo terminas darbovietėje – ką verta žinoti

Išbandymo terminas darbovietėje – ką verta žinoti  0

Pasibaigus vilkų medžioklės sezonui – svarstymai, kad vilkų Lietuvoje per daug

Pasibaigus vilkų medžioklės sezonui – svarstymai, kad vilkų Lietuvoje per daug  0

Žemės ūkio naudmenų ir pasėlių deklaravimas prasidės gegužės 2 d. – ką galima padaryti jau dabar?

Žemės ūkio naudmenų ir pasėlių deklaravimas prasidės gegužės 2 d. – ką galima padaryti jau dabar?  0

Ryšių reguliavimo tarnyba: skaitmeninių sukčių metodai tobulėja

Ryšių reguliavimo tarnyba: skaitmeninių sukčių metodai tobulėja  0

Vienišo asmens išmoką gauna 230 tūkstančių žmonių: ji skiriama be prašymo

Vienišo asmens išmoką gauna 230 tūkstančių žmonių: ji skiriama be prašymo  0

Baudžiamųjų bylų dėl smurto artimoje aplinkoje skaičius nemažėja

Baudžiamųjų bylų dėl smurto artimoje aplinkoje skaičius nemažėja  0

VDI: darbuotojas neturėtų pradėti dirbti, kol neturi pasirašytos darbo sutarties

VDI: darbuotojas neturėtų pradėti dirbti, kol neturi pasirašytos darbo sutarties  0

Briedžiukas ir  bobausis

Miškuose – grybų loterija  0

Kultūros ministerija vietoj Kultūros dienos kviečia švęsti Pasaulinę meno dieną

Kultūros ministerija vietoj Kultūros dienos kviečia švęsti Pasaulinę meno dieną  0

Daugiabučiuose bus vykdoma legioneliozės prevencija termošoku

Daugiabučiuose bus vykdoma legioneliozės prevencija termošoku  1

Asociatyvi

Vaikų gynimo dienos minėjimas perkeliamas į gegužę  0

Kviečiama teikti kandidatūras Metų mokytojo premijai gauti

Kviečiama teikti kandidatūras Metų mokytojo premijai gauti  0

Miškas

Ar galima savo miške kirsti sausuolius?  0

Eitvydas Bingelis ir Dovilė Vainorė

Prekybos žmonėmis parduotuvė: šokiruojantis būdas atkreipti dėmesį į problemą  0

Ar tvarumas ir ekologiškumas yra tas pats?

Ar tvarumas ir ekologiškumas yra tas pats?  0

Atėjo laikas keisti padangas. Ką daryti su senosiomis?

Atėjo laikas keisti padangas. Ką daryti su senosiomis?  0

Policijos prevencinės priemonės šalies keliuose balandžio mėnesį

Policijos prevencinės priemonės šalies keliuose balandžio mėnesį  0

Žolės deginimo prevencija: ką svarbu padaryti šiandien?

Žolės deginimo prevencija: ką svarbu padaryti šiandien?  0

Asociatyvi

Pasikeitė geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos  1

Sekmadienį pereisime prie vasaros laiko

Sekmadienį pereisime prie vasaros laiko  0

Pensijos tolsta, darbuotojai sensta. Laikas keisti požiūrį ir darbdaviams

Pensijos tolsta, darbuotojai sensta. Laikas keisti požiūrį ir darbdaviams  0

Draudžiama demonstruoti ir platinti nacistinius, komunistinius, totalitarinių ar autoritarinių režimų simbolius

Draudžiama demonstruoti ir platinti nacistinius, komunistinius, totalitarinių ar autoritarinių režimų simbolius  0

Laimingiausia pasaulio šalis – Suomija, Lietuvoje – laimingiausias jaunimas

Laimingiausia pasaulio šalis – Suomija, Lietuvoje – laimingiausias jaunimas  0

Mūsų partneriai