VšĮ „Jurbarko socialinės paslaugos“ direktorės planuose – nuoseklus ir sunkus darbas
Nerašyta taisyklė skelbia, kad apie darbą ar pareigas galima spręsti tik išdirbus jose bent 100 dienų. Toks šimtadienis neseniai sukako VšĮ „Jurbarko socialinės paslaugos“ direktorei Sandrai Klimienei.
Iš karto po paskyrimo šios įstaigos direktore „Mūsų laiko“ pakalbinta S. Klimienė teigė, jog planuoja keisti įstaigos struktūrą, kad būtų galima teikti dar kokybiškesnes paslaugas, pakeisti įstaigos darbuotojų pareigybių pavadinimus ir pasirūpinti darbuotojų motyvacija. „Mano pareiga, – tąkart kalbėjo direktorė, – įdiegti darbuotojų motyvavimo sistemą, užtikrinti nuolatinį ir nepertraukiamą darbuotojų profesinės kvalifikacijos tobulinimą, pritaikyti fizinę aplinką efektyviam darbui, kad būtų užtikrinta būtina ir kokybiška socialinė pagalbą Jurbarko rajono gyventojams.“
Praėjus šimtadieniui vėl pasiteiravome, kaip direktorei sekėsi įgyvendinti savo planus, ką dar pavyko padaryti, su kokiais sunkumais ir netikėtumais ji susidūrė per tą 100 dienų, ar buvo neplanuotų darbų, netikėtų iššūkių bei kokie artimiausi įstaigos planai ir tikslai.
Netrūko administracinių darbų
„Sakote jau 100 ir daugiau dienų“, – nuoširdžiai nustebo S. Klimienė, pastebėdama, kad 100 dienų prabėgo labai greitai, ypač dirbant tokiu tempu, kokiu gyvena VšĮ „Jurbarko socialinės paslaugos“.
Pasak direktorės, darbų nuveikta daug ir įvairiausių – pradedant naujos redakcijos įstaigos įstatais bei valdymo struktūra, pareigybių sąrašu ir baigiant licencijomis bei kitais darbais, leisiančiais teikti gydomojo masažo paslaugą Eržvilko senelių globos namuose, įsteigti socialines dirbtuves ir teikti Jurbarko rajono gyventojams didesnės apimties paslaugas.
Didelis iššūkis – senstanti visuomenė
S. Klimienės manymu, dideliu iššūkiu vis dar išlieka senstanti visuomenė, mat įstaiga negali suteikti pageidaujamų paslaugų visiems senyvo amžiaus asmenims, kuriems reikalinga vienokia ar kitokia pagalba. Kiekvienais metais, nepaisant to, jog papildomai skiriami keli etatai šiai paslaugai teikti, eilėje laukiančiųjų asmenų skaičius tik didėja, taip pat daugėja besikreipiančiųjų pagalbos.
Pasak direktorės, įstaiga kaip partneris dalyvauja projekte „Socialinių paslaugų kokybės užtikrinimas Lietuvoje“, o tai sudarys sąlygas gerinti ir tobulinti socialinių paslaugų kokybę. Pradėta diegti socialinių paslaugų administravimo ir koordinavimo sistema, atliktas remontas kai kuriose neįgaliųjų globos namų bei neįgaliųjų dienos centro patalpose, pasirašyta sutartis teikti nespecializuoto pavėžėjimo (dializėms) paslaugas.
Darbuotojų motyvavimui – patalpų remontas
Direktorės nuomone, darbuotojus motyvuoja ir fizinė aplinka, todėl įstaigoje suremontuota laiptinė, administracinės patalpos, sanitariniai mazgai, įrengta praėjimo kontrolės sistema administracijos patalpose, vykdomi priešgaisrinės apsaugos sistemos darbai, pateiktas investicinis projektas dėl įstaigos stogo remonto.
Pasak direktorės, tam, kad darbuotojai gilintų profesines žinias, dalintųsi gerąja patirtimi, tobulėtų, dažnai vyksta atskirų skyrių išvykos į kitų rajonų įstaigas, teikiančias tas pačias paslaugas.
Neplanuotas darbas – vaikų globos namai
Kaip teigia S. Klimienė, visiškas netikėtumas buvo savivaldybės tarybos pavedimas nuo sausio 2 d. „Jurbarko socialinėms paslaugoms“ teikti trumpalaikę ir ilgalaikę socialinę globą vaikams, likusiems be tėvų globos, sunkumus patiriantiems vaikams ir vaikams su negalia.
Vis dėlto įstaiga teikti šias jai neįprastas paslaugas, pasak direktorės, yra pasiruošusi: sausio 15 d. gauta licencija socialinės globos paslaugoms bendruomeniniuose vaikų globos namuose teikti, atidarytas naujas šių namų pastatas.
Sričių, kuriose nieko keisti nereikėtų, nėra
Kurios veiklos srities neteko keisti, klausiame direktorės. O ši teigia, kad tokios srities nebuvo, mat dėl nuolatinių teisės aktų pokyčių, visose paslaugose nuolat reikalingas naujas matymas, svarstymas, diskusijos, sprendimų priėmimas, pokyčiai.
Pasak direktorės, ir toliau ketinama sėkmingai gyvendinti naujas paslaugas: grupinio gyvenimo namus, socialines dirbtuves, bendruomeninius vaikų globos namus. „Laukia daug nuoseklaus ir sunkaus darbo“, – teigia S. Klimienė, kuri pasinaudodama proga dėkoja visai įstaigos komandai: administracijos darbuotojams, be kurių pagalbos ta pradžia nebūtų tokia, kokia ji buvo, ir visiems įstaigos socialiniams darbuotojams, individualios priežiūros darbuotojams, bendrosios praktikos slaugytojoms ir visiems kitiems specialistams bei darbuotojams.
Atsipalaiduoti padeda vaikščiojimas
Akivaizdu, kad „Jurbarko socialinių paslaugų“ direktorės veiklos sritis plati, kaip reta kieno. Ar pavyksta darbo rūpesčius palikti už kabineto durų ir neparsinešti jų namo į šeimą, klausiame S. Klimienės. Ji sutinka, kad toks darbo ir namų atskyrimas būtinas, knygai ir buvimui su šeima laiko ji dar randanti, tačiau darbo rūpesčiai dažnai persekioja ir vakarais, ir savaitgaliais. Atsipalaiduoti ir išmesti juos iš galvos jaunai ir sportiškai moteriai geriausiai padeda vaikščiojimas. Vakare vaikšto kol mintys apie darbą „išsivaikšto“, o anksti ryte eina pasivaikščioti, jei tą dieną reikia priimti svarbius sprendimus.
Primename, kad Sandra Klimienė pagal išsilavinimą yra teisininkė, Kazimiero Simonavičiaus universitete įgijusi teisės magistro laipsnį. Prieš pradėdama dirbti „Jurbarko socialinės paslaugose“ ji dirbo Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tauragės apskrities vaiko teisių apsaugos skyriuje, Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Jurbarko ir Šakių rajonų policijos komisariatuose. VšĮ „Jurbarko socialinės paslaugos“ Sandra Klimienė dirba nuo 2021 metų spalio mėnesio, nuo 2022 metų birželio mėn. laikinai ėjo direktorės pareigas, o nuo 2023 m. lapkričio 3 d., laimėjusi konkursą, tapo šios įstaigos vadove.
Kadangi gyvename mažame bute, teko išmokti gudrauti – sofa su daiktų dėže ir sulankstomas stalas tie...
Kaip sutaupyti vietos mažame bute, neaukojant stiliaus?