Laivyba Nemune atgimsta: vienijamos jėgos ir Jurbarko uostui išvystyti

Straipsnis  0 komentarų
AŠrifto dydis+- Spausdinti

Pastaraisiais metais dedamos pastangos upinės laivybos Nemunu atgimimui tapo impulsu ir planams išvystyti Jurbarko uostą. Šiandien pasirašytas Klaipėdos uosto direkcijos ir Jurbarko rajono savivaldybės bendradarbiavimo susitarimas, tikimasi, yra pirmas oficialus žingsnis vieno svarbiausių Nemuno upės uostų atgimimui.

„Laivyba Nemunu – strategiškai svarbi šalies transporto arterija ir aplinkai draugiškesnė krovinių gabenimo alternatyva, kuriai skatinti skiriame išskirtinį dėmesį. Dėl to remiame Klaipėdos uosto plėtrą Nemune. Bendrą siekį atgaivinti istoriškai reikšmingą Jurbarko uostą įtvirtinantis susitarimas, neabejoju, suteiks dar didesnį postūmį tolesnei Lietuvos vandens kelių ir vidaus laivybos plėtrai bei viso regiono augimui. Kartu tai istorinis žingsnis Klaipėdos uosto plėtrai už Klaipėdos ribų“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Klaipėdos uosto direkcija, pasirašydama susitarimą su Jurbarko rajono savivaldybe, iki šių metų lapkričio įsipareigojo įvertinti galimybes sukurti krantinių infrastruktūrą Jurbarko uoste, taip pat išanalizuoti greta krantinių esančių sklypų įveiklinimo galimybes.

„Akcine bendrove pernai tapusi ir didesnes komercines veiklos galimybes įgijusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija jau kuris laikas vertina investavimo į kitus uostus galimybes ir perspektyvas. Anksčiau kalbėta apie norą investuoti į kitų valstybių uostus, tačiau manau, kad, visų pirma, turime pilnai išvystyti savo šalies infrastruktūrą. Upinė laivyba atgimsta, perspektyva krovinių gabenimui Nemunu tikrai yra, todėl tai vertindami nusprendėme, kad drauge su Jurbarko rajono savivaldybe privalome sujungti išteklius, žinias ir drauge sukurti modernų upinį krovinių uostą Jurbarko mieste prie Nemuno upės. Tai taip pat galėtų būti impulsu ir Jurbarko regione veikiančiai ekonominei zonai“, – teigia akcinės bendrovės Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Jurbarko rajono savivaldybė padėjusi parašą bendradarbiavimo dokumete įsipareigojo įvertinti galimybes išvystyti privažiuojamuosius kelius ir kitas uostui reikalingas komunikacijas.

„Jurbarko rajono savivaldybės viena iš pagrindinių strateginių plėtros krypčių – investicinio patrauklumo didinimas ir pramoninių teritorijų infrastruktūros plėtra. Pastaruosius penketą metų nuosekliai vystėme idėją Jurbarke atkurti ir išplėtoti uostą. Ir dabar, Vidaus vandens kelių direkcijai įgyvendinus investicijas ir pritaikius Nemuną laivybai,  Jurbarkui atsirado reali galimybė Nemuno ir Mituvos upių santakoje esančioje teritorijoje sukurti naują, modernų uostą. Todėl AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ketinimai ir iniciatyva mums yra ypatingai svarbi ir reikšminga, neabejoju, jog uosto atsiradimas paskatins ateiti investuotojus į savivaldybės sutvarkytus investicinius žemės sklypus, esančius visiškai netoli uosto, bus kuriamos naujos darbo vietos. Mums didelė garbė dirbti kartu su AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos komanda“, – sako Jurbarko rajono savivaldybės meras Skirmantas Mockevičius.

Po pastaraisiais metais įgyvendintų investicijų Nemuno upėje, krovinių gabenimą upiniu keliu vykdo Lietuvos vandens kelių direkcija. Šiemet baigta statyti įmonei priklausanti barža „Nemunas lines“, į uostą ir iš jo Nemunu jau keliauja kroviniai.

„Sveikiname Klaipėdos jūrų uosto direkciją su sprendimu vystyti vidaus laivybos uostą Jurbarke. Šis projektas taps svarbiu žingsniu siekiant sustiprinti ne tik vidaus laivybą, bet ir Lietuvos, kaip jūrinės valstybės, pozicijas. Vidaus vandens kelių direkcijai, kaip pagrindinei šio uosto naudotojai, tai atveria naujas galimybes plėsti krovininės laivybos apimtis“, – sako Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Vystyti vidaus vandens uostų infrastruktūrą taip pat numatyta ir Nacionaliniame energetikos ir klimato srities veiksmų plane.

Jurbarko uostas turi itin svarbią istorinę reikšmę. Būtent Jurbarko, o ne Klaipėdos, uostas yra laikomas pirmuoju Lietuvos jūrų uostu. 1923 metų sausį Lietuvai atgavus Klaipėdą, birželio 27-ąją šaliai perduotas ir Klaipėdos uostas. Iki tol pagrindiniu šalies uostu laikytas Jurbarko uostas. Jurbarkas buvo svarbus prekybos ir transporto mazgas, jungiantis įvairius Lietuvos regionus su Kaunu ir Klaipėda. Čia taip pat registruoti ir pirmieji lietuviški laivai.

 

Rekomenduojami video:
Straipsnis  0 komentarų
Reklama: Prenumeratos akcija
Naujienos iš interneto

Rekomenduojame perskaityti

Rajono vadovo sveikinimas tarptautinės mokytojų dienos proga

Rajono vadovo sveikinimas tarptautinės mokytojų dienos proga  0

Sveikinimas policijos pareigūnų dienos proga

Sveikinimas policijos pareigūnų dienos proga  0

Sveikinimas Lietuvos socialinių darbuotojų dienos proga

Sveikinimas Lietuvos socialinių darbuotojų dienos proga  0

Asociatyvi

Jurbarko rajono savivaldybės administracija skelbia viešąjį nuomos konkursą  0

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2024 m. rugsėjo 26 d. posėdžio darbotvarkės projektas

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2024 m. rugsėjo 26 d. posėdžio darbotvarkės projektas  0

Pasirašytas susitarimas dėl bendradarbiavimo tarp Jurbarko ir Lichtenbergo

Pasirašytas susitarimas dėl bendradarbiavimo tarp Jurbarko ir Lichtenbergo  0

Asociatyvi.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija skelbia viešuosius nuomos konkursus  0

Sveikinimas naujųjų mokslo metų pradžios proga

Sveikinimas naujųjų mokslo metų pradžios proga  0

Asociatyvi.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija skelbia nekilnojamojo turto viešą aukcioną  0

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2024 m. rugpjūčio 28 d. posėdžio darbotvarkės projektas

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2024 m. rugpjūčio 28 d. posėdžio darbotvarkės projektas  0

Leonardas ir Vincentas Drotvinai – kruopštūs kalbos tyrinėtojai

Leonardas ir Vincentas Drotvinai – kruopštūs kalbos tyrinėtojai  0

Kviečia į Jurbarko rajono savivaldybės asmens su negalia gerovės tarnybą

Kviečia į Jurbarko rajono savivaldybės asmens su negalia gerovės tarnybą  0

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos  2024 m. birželio 27 d. posėdžio darbotvarkės projektas

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2024 m. birželio 27 d. posėdžio darbotvarkės projektas  1

Stabdomas prašymų dėl namų ūkiuose susidariusių asbestinio šiferio atliekų surinkimo apvažiavimo būdu priėmimas

Stabdomas prašymų dėl namų ūkiuose susidariusių asbestinio šiferio atliekų surinkimo apvažiavimo būdu priėmimas  0

Subsidijos ir dotacijos namų ūkiuose susidariusioms asbesto atliekoms tvarkyti

Subsidijos ir dotacijos namų ūkiuose susidariusioms asbesto atliekoms tvarkyti  0

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2024 m. gegužės 30 d. posėdžio darbotvarkės projektas

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2024 m. gegužės 30 d. posėdžio darbotvarkės projektas  0

Informacija dėl P. Cvirkos gatvių pavadinimo keitimo

Informacija dėl P. Cvirkos gatvių pavadinimo keitimo  0

Jurbarko rajono savivaldybės mero Skirmanto Mockevičiaus sveikinimas medicinos darbuotojams

Jurbarko rajono savivaldybės mero Skirmanto Mockevičiaus sveikinimas medicinos darbuotojams  0

Jurbarkas žengia Europos žaliojo kurso keliu

Jurbarkas žengia Europos žaliojo kurso keliu  0

Asociatyvi

Skelbiama 2023–2024 m. šildymo sezono pabaiga  0

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos  2024 m. balandžio 25 d. posėdžio darbotvarkės projektas

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2024 m. balandžio 25 d. posėdžio darbotvarkės projektas  0

Bus stebima Jurbarko rajono maudyklų vandens kokybė

Bus stebima Jurbarko rajono maudyklų vandens kokybė  2

Užsienio reikalų viceministras Jurbarke aptarė emigrantų susigrąžinimo namo klausimus

Užsienio reikalų viceministras Jurbarke aptarė emigrantų susigrąžinimo namo klausimus  0

Asociatyvi

Rekomenduojamos traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų bei jų priekabų techninės apžiūros 2024 metais pagal grafiką vietos ir laikas  0

Mūsų partneriai