Planuojama atnaujinti beveik 100 autobusų stotelių
Birželio 27 dienos Jurbarko rajono savivaldybės tarybos posėdyje pritarta regioniniam projektui „Viešojo transporto paslaugų prieinamumo didinimas Tauragės regione“, kurio teikėjas VšĮ „Žaliasis regionas“, o partneriai – visos regiono savivaldybės ir AB „VIA Lietuva“. Nors už šį projektą, kuriuo numatyta sutvarkyti ir atnaujinti viešojo transporto stoteles regione, balsavo visi 25 savivaldybės tarybos nariai, jiems iškilo nemažai klausimų.
Pagal šį projektą Jurbarko mieste ir rajone numatoma atnaujinti beveik 100 autobusų stotelių, jose įrengti 42 naujas stogines. Kai kurios stoginės bus įrengtos ten, kur iki šiol jų nebuvo. Taip pat planuojama atnaujinti susidėvėjusią autobusų stotelių smulkiąją infrastruktūrą – suolelius, šiukšliadėžes, ten, kur yra poreikis, įrengti naujus peronus arba įvažas (peronas – pakylėjimas stotelėje, kur žmonės įlipa ir išlipa, – red. past.). Keleivių informatyvumui didinti planuojama įrengti informacines švieslentes, kurios, kaip „Mūsų laikui“ teigė savivaldybės administracijos Investicijų ir strateginio planavimo skyriaus vedėjas Ernestas Sinkus, bus įrengtos „kertinėse“ Jurbarko miesto vietose – prie Jurbarko ligoninės, Vytauto Didžiojo bei Dariaus ir Girėno gatvėse.
Pasak VšĮ „Žaliasis regionas“ direktorės Gaivos Mačiulaitienės, visų objektų poreikį padiktavo UAB Jurbarko autobusų parkas ir savivaldybės administracijos specialistai. Planuojamas Jurbarko rajono savivaldybės veiklos biudžetas projekte sudaro 908 071,00 Eur, iš kurių ES lėšos – 771 860,00 Eur, nuosavas įnašas – 136 211,00 Eur.
Tuo pačiu VšĮ „Žaliasis regionas“ gaus finansavimą ir taip vadinamoms minkštosioms veikloms, kurios skirtos skatinti keliauti – planuojama kurti naują informavimo sistemą, atlikti tyrimus, duomenų analizę. Skatinimo priemonių investuoti Tauragės regione planuojamas veiklos biudžetas projekte sudaro 200 000,00 Eur, iš kurių ES lėšos – 170 000,00 Eur.
Numatoma projekto veiklų įgyvendinimo trukmė iki 2029 m. rugsėjo 30 d.
Darbų sąrašas koreguojamas
Kartu su savivaldybės tarybos sprendimo projektu tarybos nariams pateiktas aiškinamasis raštas, kuriame yra, kaip teigė E. Sinkus, preliminarus objektų sąrašas, kuris galimai keisi, mat bus dar kartą peržiūrimas, derinamas su partneriais. Jame nurodyta, kad Jurbarko rajono autobusų stotelėse bus įrengti 43 suoleliai, 42 stoginės, 88 šiukšliadėžės (bene daugiausiai tarp kitų regiono rajonų), 63 peronai, 91 tvarkaraščių laikiklis, 13 švieslenčių (taip pat daugiau nei kitose savivaldybėse).
Pasak E. Sinkaus, šiuo metu objektų sąrašas tikslinamas, rengiamas investicinis projektas, kuris kartu su paraiška bus teikiamas Centrinei projektų valdymo agentūrai (CPVA) rugsėjo 20 dieną. Tuomet keletą mėnesių gali užtrukti paraiškos vertinimas. Prognozuojama, kad rangos darbai bus nupirkti ne anksčiau kaip kitais metais.
Klausimai ir atsakymai
Svarstant šį sprendimo projektą savivaldybės tarybos posėdyje politikams kilo klausimų, kodėl Jurbarko rajone planuojama atnaujinti per 60 peronų, kai kitose Tauragės regiono savivaldybės planuoja kur kas kuklesnius skaičius. Kitiems buvo įdomu, kieno nuosavybė bus atnaujinti infrastruktūros objektai; kas aptarnaus ir prižiūrės tokį gausų kiekį šiukšliadėžių. Tarybos nariams posėdyje aiškinta, kad krašto keliuose esantys objektai priklausys AB „VIA Lietuva“, o kiti – rajono savivaldybei, šiukšliadėžes prižiūrės ir aptarnaus, kaip ir iki šiol, „VIA Lietuva“ ir seniūnijos.
Tiesa, ne tarybos nariams ir ne specialistams kilo dar vienas klausimas – ar tikrai Jurbarko mieste reikia įrengti net 13 informacinių švieslenčių, kai daug didesniame Tauragės mieste jų planuojama dvigubai mažiau – tik 6 (bendrai Tauragės mieste ir rajone – 11, Šilalės rajone – 6, Pagėgiuose – 1). Juk šias švieslentes reikės prižiūrėti, saugoti, o už jų priežiūrą ir remontą aptarnaujančiai įmonei kiekvieną mėnesį mokėti pinigus. Tiesa, kaip minėjome, politikams šis klausimas neiškilo, jį uždavė tik vienas „Mūsų laiko“ skaitytojas.
„Vieniems atrodo per daug, o mums atrodo, kad per mažai“, – su šia nuomone nesutiko Investicijų ir strateginio planavimo skyriaus vedėjas, teigiantis, kad 13 švieslenčių – būtinos ir Jurbarke bus įrengtos jau minėtose vietose prie ligoninės, Vytauto Didžiojo, Dariaus ir Girėno gatvėse, o taip pat Kęstučio ir Algirdo gatvėse, ten, kur yra didesni keleivių srautai. Tiesa, galutinis skaičius paaiškės projektą suderinus su „Via Lietuva“. Pasak A. Sinkaus, kai kur švieslentės įrengtos ne tik miestuose, bet ir kaimo vietovėse, deja, čia Jurbarko rajono savivaldybės norus koreguoja brangiai kainuojančio elektros privedimo galimybės.
Projektas – funkcinės zonos Tauragė+ plėtros strategijos dalis
Priminsime, kad „Tauragė+“ funkcinę zoną sudarančios Jurbarko, Šilalės, Tauragės rajonų ir Pagėgių savivaldybės, dar 2020 ir 2023 m. savivaldybių tarybų sprendimais patvirtino bendradarbiavimą šios strategijos pagrindu. Dalis strategijoje numatytų veiksmų buvo įgyvendinti pagal projektą ,,Funkcinės zonos Tauragė+ plėtros strategijos pirmaeilių veiksmų įgyvendinimas“ 2020–2024 metais, o prasidėjus naujam ES finansavimo laikotarpiui ir Europos Komisijai patvirtinus 2021–2027 metų ES fondų investicijų programą, atsirado galimybės gauti naują finansavimą strategijoje numatytų veiksmų įgyvendinimui. Projektas „Viešojo transporto paslaugų prieinamumo didinimas Tauragės regione“ – vienas iš šios strategijos veiksmų.
Jau įgyvendinti projektai
Kaip „Mūsų laiką“ informavo savivaldybės administracijos direktorė Rūta Vančienė, 2020–2023 metais įgyvendinant funkcinės zonos Tauragė+ plėtros strategiją įvykdyta 17 joje numatytų veiksmų: modernizuoti ir naujai įrengti inžineriniai tinklai Jurbarko miesto pramonės rajone (rekonstruoti ir išplėsti vandens tiekimo ir nuotekų šalinimo tinklai; atnaujintas gatvių apšvietimas; atliktas privažiavimo kelio prie Statybininkų g. 2D, 2E, 2G Jurbarke kapitalinis remontas ir lietaus nuotekų tinklų statyba); rekonstruota autobusų stotis Jurbarko mieste; įrengtos 2 elektrinių automobilių krovimo stotelės Jurbarko autobusų stoties teritorijoje; įsigyti 3 elektriniai autobusai; įdiegta regioninė 4 savivaldybių viešojo transporto elektroninio bilieto ir elektroninė viešojo transporto maršrutų eismo tvarkaraščių sistema.
Bendra tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma sudarė 17 459 776,05 Eur, iš kurių skiriamos finansavimo lėšos – 15 630 939,25 Eur. Jurbarko rajono savivaldybės dalis šiame projekte sudarė 5 373 285,29 Eur, iš kurių skiriamos finansavimo lėšos – 4 949 024,79 Eur.
Jei valstybinės žemės plotas priskirtas kavinei ir už jį moka žemės mokestį,tai nieko keisto, kad at...
Nesutarimai su prekybos centru paskatino imtis veiksmų