Pristatytas techninis projektas. Naujoji autobusų stotis - su išmaniu apšvietimu, dviračių nuoma bei dviem laikrodžiais

   
Straipsnis  5 komentarų
AŠrifto dydis+- Spausdinti

Unikali išmani Jurbarko autobusų stotis. Tokia ji bus, jei ją pavyks pastatyti. Liepos 3 dieną vyko viešas Jurbarko autobusų stoties rekonstravimo techninio projekto viešas svarstymas, kurį pristatė projektuotojų atstovas Erikas Klinavičius.

 

Suprojektuota išmani funkcionali stotis - pastato ir teritorijos apšvietimas, valdomas išmaniosiomis technologijomis; dviračių ir elektrinių paspirtukų nuomai numatyta vieta. Parkinge numatyta stotelė elektriniams automobiliams įkrauti. Su saulės baterijomis ant pastato stogo (10kW); modernia šildymo ir vėdinimo sistema (oras-vanduo). Naujasis stoties pastatas - stačiakampio formos reprezentatyvus lengvumo įspūdį sudarantis pastatas, šalia kurio numatytas 11 metrų aukščio stulpas su dviem laikrodžiais, matomais atvažiuojant iš abiejų pusių.

 

„Viena iš savivaldybės užduočių buvo sukurti unikalų pastatą. Tokį stengėmės ir sukurti. Teko žiūrėti naujų Lietuvos stočių pavyzdžių, išrinkti jų gerasias savybes ir jas pritaikyti šiame projekte“, - komentavo E. Klinavičius. Jo žodžiais, projektavęs reprezentatyvų ir šiuolaikiškos architektūros pastatą.

 

Stoties viduje numatyta komercinė salelė, kurioje galėtų veikti infotaškas, minimaliai prekiaujama spauda.

 

„Norisi pasidžiaugti, kad artėjame prie finalo“, - projektą teigiamai įvertino rajono meras Skirmantas Mockevičius, kurio žodžiais, jis atitinka lūkesčius ir vizijas. Naująjį projektą gyrė ir rajono savivaldybės vyr. architektė Gražina Gadliauskienė, sveikino su rezultatu ir vietiniai architektai.

 

Kiek galėtų kainuoti tokio projekto įgyvendinimas, E. Klinavičius dar negalintis pasakyti. Jo žodžiais, projektas baigiamas rengti, todėl skaičiavimai dar neatlikti.

 

E. Klinavičiaus atstovaujamų projektuotojų patirtis: "London Grill" 1300 kv. m pastatas; Prienų autobusų stotis; Zarasų sporto salės nauja statyba, Šilalės kultūros centro kapitalinis remontas ir t.t.

Stoties istorija

Savivaldybės administracijos Ūkio ir turto skyriaus vedėjo pavaduotoja-architektė Gražina Gadliauskienė (nuotr.)  trumpai primindama stoties istoriją nukėlė visus į 1857-uosius metus, kuomet parengtame Jurbarko miesto plane jau buvo numatyta vieta autobusų stočiai, nors poreikio turėti tokį pastatą tuomet dar nebuvo.

1907 metais, vystantis miestui, bendrajame jo plane pirmą kartą jau apibrėžta konkreti vieta, kur turėtų stovėti autobusų stotis, kuri pažymima ir 1973 metų plane. Autobusų stočiai parenkama Muitinės bei Dariaus ir Girėno gatvių sankirta, kuri yra šalia kelio, jungiančio Kauną su Klaipėda, Šakius su Taurage.

 1985 metų miesto plėtros plane numatomas didelio pramoninio rajono įrengimas, nes tuomet buvo prognozuota, kad Jurbarke gyvens apie 95 000 gyventojų. Ir nors šios prognozės nepasitvirtino, vieta autobusų stočiai buvo parinkta atsižvelgiant į gerą strateginę vietą, kitapus gatvės įrengiant miesto turgų. Tiesa, šiuo planu Jurbarko senamiestis buvo padalintas į dvi dalis ir ilgą laiką buvo ieškoma galimybių šias dvi senojo miesto dalis apjungti.

2004 metais ruošiant investicinį stoties projektą buvo sulaukta ne vieno pasiūlymo šioje vietoje kartu su stotimi statyti prekybos centrą ar net banką.

2008 metais parengus naują detalųjį miesto planą stoties teritorija liko tokia pati, kol pagaliau atsiradus galimybei šiandien jau yra parengtas ir stoties rekonstrukcijos projektas.

 

Norima, kad naujoji stotis virstų traukos centru

Architektui Erikui Klimavičiui, laimėjusiams konkursą, teko pateikti net penkis stoties rekonstrukcijos variantus. Vienas jų, paskutinis, po pataisymų ir buvo pasirinktas. Norima, kad naujoji Jurbarko stotis virstų traukos centru. Šiuo metu autobusų stotis įgauna platesnę prasmę, planuojamos komercinės zonos, prekybos vietos. Šalia stoties teritorijos yra du komercinės paskirties keturių arų sklypai. Kaip infromavo architektė Gražina Gadliauskienė viename sklype savininkas nori statyti prekybos paskirties pastatą. Jis jau laukia tik projektinių pasiūlymų, kad būtų galima priderinti savo pastato architektūrą prie autobusų stoties. Kito sklypo savininkų norai dar nežinomi.

Naujame beveik 230 kv.m pastate numatomos visos autobusų stočiai reikalingos patalpos: laukimo salė, kasa, siuntų patalpa, vairuotojų poilsio patalpa, viešieji tualetai.

Stotyje tai pat numatyta ir patalpa dviračių nuomai. Siekiama, kad žmonės, atvykę iš svetur, galėtų išsinuomoti dviratį ir susipažinti su Jurbarko dviračių takais. Taip pat planuojama įrengti informacinį centrą, prekybos vietas.

Šalia atutobusų stoties numatoma didelė automobilių stovėjimo aikštelė. Architektė teigia, kad aikštelė bus pritaikyta neįgaliesiems, ji bus reprezentatyvi, naudojamos įvairios architektūrinės formos, želdiniai. Čia bus skirtos vietos ir elektromobiliams. Dėl aukščių skirtumų ji bus apie 1 metrą žemiau stoties grindų, tad stoties pastatas bus labiau matomas.

Pagal projektą planuojama įsigyti elektrobusą, skirtą susisiekimui tarp miestų – Jurbarkas, Pagėgiai, Tauragė, galbūt ir Šilalė (pastaroji dar neapsisprendė dėl prisijungimo prie šios iniciatyvos).

 

Kviečia siūlyti idėjas kaip papuošti stotį

Autobusų stoties apdailai numatoma naudoti dvi medžiagas: aliuminio kompozito baltos spalvos plokštes ir korteną (sendintas metalas). Pastato išorėje bus matomi dekoratyviniai elementai, didelis laikrodis. Ant korteno gali atsirasti piešinys ar ornamentas. Miesto architektė G. Gadliauskienė kviečia Jurbarko gyventojus siūlyti savo nuomonę, kaip galėtų būti papuošta stotis. 

Miesto mero S. Mockevičiaus manymu, ant korteno elementų būtų galima vaizduoti visų Jurbarko savivaldybės kaimų ir miestelių pavadinimus, taip pat galėtų būti panaudoti ir augaliniai motyvai. Tikimasi, kad naujoji Jurbarko miesto autobusų stotis bus įspūdinga ir graži vieta.

Prie Jurbarko autobusų stoties gražinimo kviečiami prisijungti ir gyventojai. Pasiūlymus galima siųsti el. paštu architektei grazina.gadliauskiene@jurbarkas.lt.

Meras pasisakė ir apie autobusų stoties reikšmę regioniniam projektui: „Stotis yra ta vieta, iš kurios ir į kurią galėtų atvykti gyventojai ir laisvai pasiektų darbo vietą“.

 

Straipsnis  5 komentarų
Reklama: skelbimai
Naujienos iš interneto
Mūsų partneriai